Publicitari, de ce nu ne dați desene?

07 11. 2005, 13:40
In Romania, poți numara pe degete spoturile animate bune. Avem o vaca simpatica - Fulga, o bautura energizanta - Red Bull, iar, mai nou, o fetița - Energy Holding. Și alte cateva ratacite... De ce toata lumea prefera actori, în locul unor personaje animate? Apropo TV a

In Romania, poți numara pe degete spoturile animate bune. Avem o vaca simpatica – Fulga, o bautura energizanta – Red Bull, iar, mai nou, o fetița – Energy Holding. Și alte cateva ratacite… De ce toata lumea prefera actori, în locul unor personaje animate? Apropo TV a încercat sa afle cand au uitat reclamele sa se mai uite la desene animate.

E greu de crezut ca toți marii advertiseri, cei care „sar cu banu'”, au uitat cu cine stau de vorba. Orice consumator, din orice categorie, ca mine sau ca tine, a avut la un moment dat, o perioada în care i-au placut desenele animate. Cu toate astea, ludicul a disparut pe nesimțite din alfabetul publicitații romanești.

Cine o fi de vina: clientul, publicitarul sau marmota? Ștefan Pop, Senior Account Manager TBWA/MERLIN pune degetul pe rana. În opinia sa, clienții cred, în mod eronat, ca animația e o copilarie, care nu se mai vinde. Cu alte cuvinte, ne place „Finding Nemo”, dar suntem prea serioși pentru asta. „Personal, cred ca lipsa culturii în acest domeniu face ca o propunere creativa animata sa nu fie pe placul clienților. În Romania nu exista un cult pentru BD, nu exista nici o publicație romaneasca de benzi desenate distribuita național și nu exista nici macar un desen animat autohton la televizor. Exista aceasta convingere, ca animația se adreseaza copiilor, ceea ce este greșit. Animația poate vinde orice produs daca are în spate un concept creativ bun și o realizare buna”.

O alta cauza pentru absența animației din reclamele romanești ar putea fi și lipsa unei industrii de profil, dupa cum spune Vlad Lungu, directorul general al studioului de animație Longneck. „Firmele serioase care au nevoie de spoturi animate prefera sa lucreze cu firme din strainatate, care au experiența mai mare și sunt mult mai bine organizate. Pe de alta parte, cererea serviciilor de producție de animație este foarte mare din partea țarilor vestice, care se îndreapta tot mai mult catre țari ca Romania”.

Numai ca, din cand în cand, copilul din fiecare om cu cravata și laptop în poza de grup, se trezește la viața și ne servește cate o „animata” simpatica. Așa se face ca NextCap a uitat sa ne-o prezinte pe Fulga, Leo Burnett și-a uscat rufele pe spinarea Atlașilor Tide, iar mai nou, un puștan alearga dupa o sticla de Santal într-un joc video, spot realizat de Scala JWT, în timp ce Ogilvy a nascut o fetița alb-negru, în reclama la Energy Holding.

Afla mai mult despre publicitatea cu desene numai din