Promotor.ro va fi în mijlocul nebuniei DTM din Italia!
Dupa F1 si WRC, urmatoarea competitie de notorietate în Europa este DTM. Initalele provin de la „Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft” (Campionatul German de Turisme) – cum era cunoscuta initial aceasta întrecere automobilistica, cu radacini în anul 1984. La debuturile sale, în competitie alergau masini bazate pe modele de serie foarte cunoscute, în timp modificarile tehnice de circuit evoluând foarte mult. Dupa o pauza de trei ani, DTM a revenit în calendarul competitional în 2000, într-o noua formula, devenind cel mai important eveniment din motorsport dedicat turismelor.
DTM, desi nu are aceeasi stralucrie si mediatizare ca Marele Circ sau Campionatul Mondial de Raliuri, este „responsabil” de ascensiunea unor indicative precum BMW 320i, Mercedes C-Class si CLK, Audi A4 Quattro, Alfa Romeo 155 si 156 si lista poate continua. În ce îi priveste pe piloti, nume ca Ravaglia, Stuck, Biela, Larini, Aiello sau multe altele sunt deja intrate în patrimoniul motorsportului si în inimile sutelor de mii de fani.
Fata de F1 sau WRC, evolutiile tehnologice din DTM au aplicabilitate mult mai larga în productia de serie, lucru confirmat de unul dintre sponsorii principali ai competitiei, Dunlop, ale carui produse de top profita din plin de pe urma curselor de DTM. Stim cu totii cât de importante sunt pneurile într-o cursa de circuit, solicitarile si uzura acestora fiind maxime. Deoarece masinile de pe pista sunt relativ apropiate tehnic de modelele de serie, experienta acumulata de constructorul de pneuri în fiecare cursa este foarte rapid transpusa în productia de serie, ceea ce face din Dunlop cel mai important nume în domeniul pneurilor de performanta.
În acest an, masinile angrenate în lupta de pe pista sunt Audi A4 DTM (model înnoit de la sfârsitul lui februarie) si Mercedes C-Class DTM, bazat pe proaspata generatie cu acelasi nume, despre al carei recent vârf de gama, C 63 AMG, ati aflat deja informatii din promotor.ro. La mijlocul campionatului, situatia este foarte disputata, atât la piloti, cât si la echipe diferenta între primele doua pozitii fiind de numai 1,5 puncte. Asadar, mai ales pentru ca vorbim de Italia, etapa de la Mugello se anunta efervescenta, lupta dintre Schneider si Ekstrom fiind principalul punct de atractie.
Citeste mai mult in ProMotor