Pernod Ricard, cel de-al doilea producator mondial de lichior, a inregistrat un profit net de 831 de milioane de euro (1,2 miliarde de dolari) in anul fiscal incheiat in iunie, in crestere cu 30% fata de anul anterior, scrie Bloomberg.
Suma a depasit estimarile analistilor, care estimasera un profit de 801 milioane de euro (1,12 miliarde de dolari) pentru firma cu sediul in Paris.
Directorul executiv Pierre Pringuet a declarat ca „am realizat toate obiectivele propuse si am redus costurile de distributie. Asia este cea mai profitabila piata a noastra”.
Compania franceza si-a sporit profiturile prin achizitionarea de acum doi ani a competitorului Allied Domecq pentru suma de 13 miliarde de dolari (9,2 miliarde de euro).
Pernod se afla printre potentialii cumparatori ai suedezilor de la Vin & Sprit, care detin brandul de vodca Absolut. Printre companiile care vizeaza achizitia producatorului suedez se mai numara Fortune Brands, care detine brandul Jim Beam si Bacardi.