Profitul net al Digi pe 2020, de peste două ori mai mic decat în 2019; veniturile, în creștere cu 8%
Grupul de comunicații electronice Digi Communications N.V., care operează pe piețele din România, Ungaria, Spania și Italia și compania-mamă a RCS & RDS SA (România), a înregistrat venituri de 1,3 miliarde de euro la finalul anului 2020, conform rezultatelor financiare anuale preliminare neauditate. Astfel, veniturile companiei au crescut cu 8,1% față de anul anterior (1,2 miliarde de euro la 31 decembrie 2019).
Digi a realizat în 2020 un profit net de 16,35 de milioane de euro, de peste două ori mai mic faţă de anul anterior, când a raportat 40,58 de milioane de euro, potrivit aceluiași raport.
„Indicatorii-cheie comerciali din anul 2020 au confirmat profilul de lider de piață al grupului, în special în România, Spania și Ungaria. Numărul total de servicii furnizate clienților (unități generatoare de venituri – RGU) a crescut cu 12%, ajungând la 18,1 milioane RGU de la 16,1 milioane, la 31 decembrie 2019”, potrivit unui comunicat remis Apropo de Digi.
La nivel de grup, principalele linii de activitate au înregistrat creșteri semnificative, obținute, în principal, organic: servicii pay-tv (televiziune prin cablu și satelit: +12%, de la 5,1 milioane RGU la 5,7 milioane RGU), internet fix (+ 18%, de la 3,6 milioane RGU la 4,3 milioane RGU), servicii de comunicații mobile (+ 13% de la 5,7 milioane RGU la 6,4 milioane RGU).
Serghei Bulgac, CEO Digi Communications, a declarat: „Echipele Digi de pe toate piețele au asigurat furnizarea servicii de comunicații în mod constant și eficient, menținând un nivel ridicat de calitate a serviciilor oferite tuturor clienților noștri. Prin flexibilitate, disciplină și grijă pentru echipe și clienți, Digi a reușit să transforme un 2020 provocator într-un an de dezvoltare durabilă, atât din punct de vedere operațional, cât și financiar”.
371 de milioane de euro au fost investite în 2020 pentru dezvoltarea rețelelor, în principal în România, Spania și Ungaria, urmărind consolidarea și extinderea rețelei de comunicații mobile 4G și 5G și a infrastructurii de fibră optică, potrivit aceleiași surse.
Anul trecut, operațiunile din Spania au generat venituri în creștere cu 42% față de perioada anterioară, de la 193 milioane euro la 274 milioane euro. Totodată, au reconfirmat importantul succes comercial al filialei, având o creștere cu 30% a unităților generatoare de venituri comparativ cu 2019 (2,6 milioane RGU, la 31 decembrie 2020, comparativ cu 2 milioane RGU, la 31 decembrie 2019). Serviciile de comunicații mobile și-au continuat progresul, cu un avans cu 23%, de la 1,9 milioane RGU în decembrie 2019 la 2,3 milioane RGU în decembrie 2020, o realizare care a poziționat Digi Spania printre cei mai buni 5 furnizori de comunicații mobile de pe piața locală.
Extinderea amprentei rețelei fixe și dezvoltarea continuă a sistemului de puncte de prezență comercială au adus o creștere semnificativă a serviciilor de internet fix, ajungând la un număr de 276.000 RGU, la 31 decembrie 2020.
Filiala Digi din Ungaria a continuat procesul de extindere a rețelei proprii de fibră optică și a atras noi utilizatori de servicii de comunicații mobile. Dinamica dezvoltării rețelei de telefonie mobilă a transformat DIGI Mobil Ungaria în cel mai apreciat operator în ceea ce privește disponibilitatea rețelei 4G, conform Raportului OpenSignal Mobile Network Experience, lansat în premieră în 2020, pe baza recenziilor clienților.
În ceea ce privește rezultatele operaționale, numărul de RGU pentru serviciile de comunicații fixe ale filialei Digi era de 2,3 milioane unități generatoare de venituri, la sfârșitul anului 2020, iar pe segmentul serviciilor de comunicații mobile a ajuns la 173.000 RGU, la 31 decembrie 2020.
Operațiunile din Italia au oferit rezultate constante, într-un an dificil pentru piața locală confruntată cu diferitele restricții impuse în contextul crizei sanitare. La 31 decembrie 2020, filiala număra 251.000 RGU pe segmentul de date mobile și voce.
Digi Communications N.V. este compania-mamă a RCS & RDS, liderul de piață în România pe segmentul serviciilor de tip pay-tv și internet fix. Pe parcursul celor peste 28 de ani de existență, Digi a investit continuu în cele mai revoluționare tehnologii, ajungând să dețină, în prezent, cea mai extinsă rețea de fibră optică din regiune, cu o acoperire de aproximativ 8,4 milioane locuințe, în România și Ungaria (decembrie 2019).
Grupul Digi pune la dispoziția abonaților săi și o ofertă complexă de conținuturi trans-media, prin intermediul diviziei media care cuprinde: televiziunile Digi 4K, prima televiziune ULTRA HD din România, Digi24, Digi Sport 1, 2, 3, 4, Film Now (pay-TV), Digi World, Digi Animal World, Digi Life, UTV, Music Channel și Hit Music Channel, radiourile Digi FM, ProFM, Dance FM, Chill FM și platformele de comunicare online reunite sub umbrela Digi Online.
CITEȘTE ȘI: „Colecționarii”, o nouă serie marca Digi Life, începe pe 20 februarie
Foto: Digi