Produsele IT vor inaugura sigla de excelența AURO

Apropo.ro / 21.05.2002, 08:09
Produsele IT vor inaugura sigla de excelența AURO
Primele produse românești care vor fi promovate pe piața externa sub o sigla unica de excelența și calitate vor aparține industriei tehnologiei informației, a decis ieri Departamentul de Comerț Exterior și Promovare Economica din cadrul Ministerului

Primele produse românești care vor fi promovate pe piața externa sub o sigla unica de excelența și calitate vor aparține industriei tehnologiei informației, a decis ieri Departamentul de Comerț Exterior și Promovare Economica din cadrul Ministerului Afacerilor Externe.

Inițiativa face parte din programul AURO pentru promovarea unui grup restrâns de produse românești sub sigla comuna de calitate și excelența.

Promovarea produselor IT se va face sub marca AURO IT.

„Nu orice produs va purta aceasta sigla, ci numai acelea care au o calitate excepționala. Ne propunem sa promovam prin acest program nu numai produsele IT dar și vinurile, mobila sau salamul de Sibiu”, a declarat Dan Grigore Stoichițoiu, director al Societații Române pentru Asigurarea Calitații (SRAC).

Tot ieri s-a discutat și crearea unui comitet de inițiativa AURO IT care va fi responsabil cu construcția siglei comune și cu evaluarea condițiilor pe care trebuie sa le îndeplineasca produsele ce vor purta aceasta sigla.

Din comitetul de inițiativa vor face parte reprezentanți ai Ministerului Afacerilor Externe, ai Ministerului Comunicațiilor și Tehnologiei Informației, ai SRAC dar și ai asociațiilor profesionale din domeniu.

Deocamdata oficialii nu au putut oferi detalii referitoare la criteriile dupa care vor fi selecționate produsele care vor purta sigla de excelența și calitate.

Directorul SRAC a precizat însa ca programul AURO nu va împiedica promovarea produselor românești prin inițiativa „Fabricat în România”.

„Prin ‘Fabricat în România’ se promoveaza produsele în masa. Prin AURO se vor promova numai produsele de o calitate excepționala”, a precizat Stoichițoiu.

„Este o lume în care nu ne putem permite sa pierdem timpul. Promovarea marcii pe piața este esențiala pentru sectorul IT românesc. Daca acesta nu va fi bine promovat pe plan internațional va avea de suferit. Pentru ca acest lucru sa devina posibil este însa necesar ca autoritațile și sectorul privat sa coopereze. În România exista o forța de munca foarte talentata dar trebuie investit mai mult în activitatea de cercetare și dezvoltare și în construirea de parcuri tehnologice”, a spus Jorn Phigalt, expert pe probleme de construcție de sigle de calitate și excelența în tehnologia informației.

Pentru promovarea produselor românești IT&C cele cinci asociații profesionale din domeniu au decis sa-și uneasca forțele în cadrul unei federații care ar urma sa devina pe deplin funcționala în aceasta vara.

Din federație ar urma sa faca parte ANIS (Asociația Naționala a Industriei de Software și Servicii), ARIES (Asociația Româna pentru Industria Electronica și Software), ATIC (Asociația pentru Tehhologia Informației și Comunicațiilor), ANISP (Asociația Naționala a Internet Service Providerilor) și ACC (Asociația de Comunicații prin Cablu).

Iuliana Butuc-Cerchez