Probleme la injector?

Apropo.ro / 02.08.2002, 12:31
Probleme la injector?
Motorul tau diesel nu mai dezvolta putere? Una dintre probleme poate veni de la injector. Afla care sunt cauzele care duc la functionarea anormala a injectorului si ce remedii se impun. De cele mai multe ori, scaderea puterii dezvoltata de un motor diesel, constituie un incident de


Motorul tau diesel nu mai dezvolta putere? Una dintre probleme poate veni de la injector. Afla care sunt cauzele care duc la functionarea anormala a injectorului si ce remedii se impun.

De cele mai multe ori, scaderea puterii dezvoltata de un motor diesel, constituie un incident de exploatare care nu poate fi rezolvat pe traseu. Cauzele sale pot fi: uzarea neuniforma a elementelor de pompare din pompa de injectie, dereglarea debitarii acestora, modificarea avansului la refulare sau legarea gresita a injectoarelor cu pompa, in timpul operatiilor de intretinere sau reparare curenta.

Cele aratate au ca rezultat reducerea debitului de motorina refulata in cilindri, deteriorarea uniformitatii distribuirii motorinei la cilindri ori modificarea caracteristicilor arderii – toate acestea avand ca efect scaderea puterii.

Acelasi efect il pot avea si injectoarele defecte. In timpul exploatarii, injectoarele se pot deregla… fie din cauza deteriorarii arcului, fie ca urmare a slabirii strangerii sale. Din aceste motive, presiunea de deschidere a arcului se reduce, inrautatind calitatea jeturilor si marind avansul de injectie; ambele consecinte afecteaza arderea si greveaza performantele motorului, mai ales in timpul iernii cand temperatura coborata impiedica formarea corespunzatoare a amestecului.

Injectorul poate suferi un gen de defectiune mai aparte: cocsarea orificiilor de injectie. De regula, obturarea repetata a acestora sfarseste prin a scoate din functiune injectorul iar, uneori, datorita cresterii importante a presiunii combustibilului (care poate atinge 3000 bar), bulbul pulverizatorului se disloca. Cand nu este datorata unui combustibil necorespunzator (cu cifra cetanica sau indice diesel prea mari), cocsarea este provocata de compromiterea etansarii acului injectorului pe sediul sau.

Depozitele formate pe pulverizator inrautatesc calitatile jeturilor, precum si directionarea lor in camera de ardere. Ambele consecinte conduc la inrautatirea formarii amestecului aer-motorina, deranjarea procesului normal de ardere, scaderea puterii si aparitia unui fum dens, negru, la evacuare.

In sfarsit, patrunderea de impuritati intre ac si corpul pulverizatorului poate bloca aceasta pereche de piese si scoate din functie injectorul.

Injectoarele nu se pot repara. Daca s-au stricat, ele trebuie inlocuite. Singura solutie pentru a preveni deteriorarea lor este curatirea… din sase in sase luni. Curatirea se poate executa cu ultrasunete sau cu o substanta speciala. Toata aceasta operatiune costa aproximativ 600.000 lei si se executa numai in service-uri.

Sursa: Service CICLOP

Tags: