PRO TV, lider de audienţă pe 2008
Astfel, pe publicul comercial, PRO TV a înregistrat o audienţă medie, pe tot anul 2008, de 2,6 puncte de rating şi 16,5% cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 obţinea o audienţă medie de 1,5 puncte de rating şi 9,4% cotă de piaţă, urmată de postul Acasă TV, cu 1,3 puncte de rating şi 8,1% cotă de piaţă.
Cît priveşte audienţa medie înregistrată în prime-time pe tot anul 2008, PRO TV se menţine în top cu un rating aproape dublu faţă de cel al Antenei 1. Astfel, pe publicul comercial, PRO TV înregistrează 6,5 puncte de rating şi 19,7% cotă de piaţă, urmat fiind de Antena 1, cu 3,8 puncte de rating şi 11,4% cotă de piaţă.
Fie că este vorba de ştirile de dimineaţă, de seară sau ştirile de weekend, Ştirile PRO TV se instalează pe primul loc în topul audienţelor. Ştirile PRO TV de la ora 07.00 au avut un leadership de 100%, însemnînd că au fost lider absolut de audienţă pe toate ediţiile difuzate în 2008. Audienţa medie a fost, pe publicul comercial, de 3,4 puncte de rating şi 37,8% cotă de piaţă, faţă de Antena 1, care a înregistrat 0,8 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 8,7%.
Şi Ştirile PRO TV ale dimineţilor de weekend au fost lider de audienţă pe toate ediţiile difuzate (leadership de 100%), PRO TV avînd o audienţă medie de 3,0 puncte de rating şi 24,2% cotă de piaţă.
Ştirile PRO TV de la 13.00 s-au aflat şi ele în topul preferinţelor, cu o audienţă medie de 2,1 puncte de rating şi 19,3% cotă de piaţă. Ştirile PRO TV de la 17.00 au adus pe publicul comercial o audienţă medie de 4,5 puncte de rating şi 25,3% cotă de piaţă. Pe locul al doilea s-a situat postul Acasă TV, cu 2,3 puncte de rating şi 12,6% cotă de piaţă. Ştirile nopţii se plasează pe locul I cu o audienţă medie de 4,0 puncte de rating şi 13,2% cotă de piaţă.
Cea mai nouă emisiune ce poartă amprenta Ştirilor PRO TV, “România, te iubesc!”, a reuşit să se impună şi, pe publicul comercial, a avut o audienţă medie de 4,1 puncte de rating şi 12,8% cotă de piaţă. Pe locul al doilea s-a situat Prima TV, cu 3,8 puncte de rating şi 11,9% cotă de piaţă. La rîndul lor, Ştirile PRO TV din sport sînt preferatele telespectatorilor. Acestea au înregistrat o audienţă medie de 7,2 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 23,3%, mai mult decît dublu faţă de Antena 1.
Meciurile din UEFA Champions League au fost lider de piaţă în proporţie de 100%. Audienţa medie a meciurilor transmise în cadrul acestei competiţii a fost de 10,6 puncte de rating şi 30,2% cotă de piaţă, pe locul al doilea situîndu-se postul Acasă TV, cu 3 puncte de rating şi 8,4% cotă de piaţă (pe publicul comercial).
Meciurile din Cupa UEFA difuzate de PRO TV au fost şi ele lider de piaţă în proporţie de 100%, situîndu-se în fruntea clasamentului pe publicul comercial (cu 6,9 puncte de rating şi 20,6% cotă de piaţă).
Cu emisiunea Dansez pentru tine, PRO TV a înregistrat în 2008, pe publicul comercial, o medie pe toate ediţiile de 8,3 puncte de rating şi 23,6% cotă de piaţă, faţă de Antena 1, care a înregistrat în acelaşi interval orar 3,7 puncte de rating şi 10,3% cotă de piaţă. La nivelul întregii populaţii, toate ediţiile “Dansez pentru tine” din 2008 au fost urmărite în medie de aproape 1 milion şi jumătate de telespectatori, iar vîrful de audienţă pe publicul din mediul urban a fost înregistrat pe 28 noiembrie, cînd PRO TV a fost urmărit de aproape 2 milioane de telespectatori.
Cele mai vizionate filme
PRO TV nu a avut concurent nici la capitolul filme. Doar două filme difuzate de alte televiziuni au reuşit să pătrundă în topul celor mai urmărite 100 de filme ale anului 2008, restul de 98 fiind difuzate toate de PRO TV. Filmul PRO TV care a adunat în faţa micilor ecrane cel mai mare număr de telespectatori a fost “Curierul” (The Transporter), cu Jason Statham în rolul principal.