Priveşte înapoi cu mânie
Deşi reprezentaţia are aerul unui examen studenţesc, regizorul Eugen Gyemant şi-a asumat un risc foarte mare, propunând un text cunoscut spectatorilor de teatru şi film. Cheia oricărei montări după “Priveşte înapoi cu mânie” este distribuţia aleasă şi indiferent de descoperirile regizorale, propunerile scenice sau diversele experimente, reuşita acestui spectacol ţine, în primul rând, de actori, iar ei trec cu brio testul tinerilor furioşi, chiar dacă sunt momente când simţi că vârsta este un inconvenient pentru unele dintre personaje.
Sunt câteva scene când Dan Rădulescu (Jimmy) şi Sabina Posea (Alison)trebuie să acopere cu inteligenţă lipsa experienţei. Dacă lui îi iese acest exerciţiu, încercarea ei este mult mai stângace. Pentru că acest text se bazează pe nişte caractere puternice şi complexe, reprezentative pentru atitudinea tinerilor furioşi, generaţie care după cel de al Doilea Război Mondial îşi conştientizează lipsa oricărei perspective şi inevitabila existenţă plată. Este un fel de existenţialism care se manifestă social…
Cititi continuarea articolului pe site-ul revistei Time Out Bucuresti