Grupul german BMW se estimeaza în masura sa amelioreze în 2002 rezultatele record deja obținute în anul anterior, datorita poziționarii sale în segmente de piața cu o puternica rentabilitate
În timp ce alte companii auto au fost afectate de recesiune, mai ales în SUA și Germania, constructorul bavarez a indicat ca clienții sai nu au încetat sa cumpere autovehicule.
„Sîntem convinși ca vom putea anunța o ameliorare a volumului de vînzari, a cifrei de afaceri și a rezultatelor pentru anul 2002”, a declarat viitorul președinte al consiliului director, Helmut Panke, care se va instala în funcție în luna mai.
În exercițiul 2001, BMW a obținut o creștere de 59,5% a profitului impozabil, la 3,242 miliarde de euro, precum și o cifra de afaceri de 38,5 miliarde de euro.
În ceea ce privește volumul, creșterea vînzarilor s-a încetinit în cursul ultimului trimestru al anului 2001. Pe ansamblul exercițiului, volumul vînzarilor a fost, practic, neschimbat în Germania.
Actualul președinte al consiliului director, Joachim Milberg, a subliniat, totodata, ca piața auto a SUA da dovada de o vigoare superioara previziunilor de la începutul exercițiului curent. „Piața americana de automobile se dezvolta mult mai repede decît se anticipa la începutul anului, iar evoluția sa nu este în mod necesar paralela cu dezvoltarea generala a economiei”, a declarat el.
În același timp, Joachim Milberg a calificat drept încurajatoare vînzarile noului model Seria 7, vîrf de gama al constructorului bavarez, caruia unii detractori îi reproșeaza ca se distanțeaza de stilul conservator al marcii.
„Pîna în prezent, am vîndut mai multe automobile Seria 7 decît în cazul modelului precedent, în aceeași perioada de lansare”, a afirmat el.
Sursa: www.mediafax.ro