Pret carismatic – Mitsubishi Carisma

07 01. 2004, 12:55
Construita in Olanda, Mitsubishi Carisma este o japoneza cu cetatenie europeana. De aici rezulta cel putin doua avantaje: lipsa taxelor vamale si un design apropiat de gustul clientilor de pe vechiul continent. Trebuie stiut faptul ca Mitsubishi Carisma este construita pe platforma

Construita in Olanda, Mitsubishi Carisma este o japoneza cu cetatenie europeana. De aici rezulta cel putin doua avantaje: lipsa taxelor vamale si un design apropiat de gustul clientilor de pe vechiul continent.

Trebuie stiut faptul ca Mitsubishi Carisma este construita pe platforma tehnica a generatiei anterioare Volvo S/V40 si in 1999 a trecut printr-un facelift estetic. Prima impresie pe care o ai cand te urci la volanul ei este de lucru bine invatat si corect aplicat. Adica toate comenzile le gasesti acolo unde te astepti, fara complicatii si briz-brizuri inutile. Chiar daca vorbim despre un model cu un pret de 10.600 euro CIP, avem la dispozitie in standard o serie de functii de confort.

Nu mai trebuie sa te intinzi sa-ti reglezi oglinda retrovizoare din dreapta, pentru ca actionarea se face electric, nici sa dai „la manivela” ca sa deschizi geamul, deoarece pentru locurile din fata operatiunea se face electric. Chiar daca nu am folosit aerul conditionat, acesta face parte din lista de dotari standard a lui Carisma.

Postul de conducere ii satisface si pe soferii de gabarit mai mare, fiind loc suficient atat in inaltime, cat si in zona portierei. Ba mai mult, datorita arhitecturii banchetei din spate, pasagerii de aici au loc suficient in zona genunchilor. Pentru a definitiva imaginea unui automobil de familie, Mitsubishi Carisma are si un portbagaj cu un volum de 430 litri. Prin rabatarea spatarului (fractionabil 60:40), valoarea creste pana la 1150 litri, ceea ce este bine pentru o masina cu o lungime de 4.4 metri.

La drum, Carisma se dovedeste odihnitoare. Motorul de 1.6 litri este in traditia japoneza, adica unul de turatie, destul de nervos peste 3000 rpm. Remarcam atentia acordata sistemului de franare, care dispune in serie de ABS, EBD si discuri la toate cele patru roti. Noi am abordat mai in forta cateva viraje stranse din afara Bucurestiului si nu am sesizat reactii „indecente” din partea suspensiei. In fine, un amanunt care intereseaza clientul roman. Constructorul catalogheaza Carisma cu un consum urban de 10 l/100 km si doar 5.7 l/100 km pentru parcurs extraurban. Daca adaugam si pretul de achizitie interesant, avem imaginea unui automobil de familie nepretentios.

Autoshow