Concret, studiul arată că Obama a câștigat alegerile în 29 de state americane, în 25 dintre acestea aflându-se cea mai mare densitate de fabrici de bere, în timp ce contracandidatul său de atunci, McCain, a câștigat în doar 22 de state, majoritatea dintre ele având un număr redus de fabrici de bere.
Ceea ce unii ar numi o coincidență, are în limbajul statisticienilor o denumire precisă, corelație pozitivă. Aceștia pot demostra și modul de interpretare al datelor: Numărul de fabrici de bere dintr-un stat este cel puțin parțial corelat cu numărul de locuitori (cu cât crește numărul de locuitori, cu atât mai multe fabrici de bere există). Obama are un succes mai mare în zonele cu mulți locuitori pentru că, acolo, oamenii sunt mai diversificați și mai liberali. Opusul este la fel de adevărat: în zonele cu mai puțini locuitori, aceștia sunt mai conservatori și votează cu Republicanii.
Situația este luată în calcul și de strategii de campanie ai celor doi candidați pentru alegerile prezidențiale din acest an, Obama lansând de Ziua Muncii rețeta sa personală de bere și invitând la adunările Convenției Democrate reprezentanți ai producătorilor de bere care au lăudat sprijinul acordat acestora de către actualul președinte.