Premiere la Geneva

04 03. 2004, 16:45
Pe 4 martie si-a deschis portile pentru public cea de a 74-a editie a Salonului Auto de la Geneva. In acest an capete de afis vor fi Lamborghini Murcielago Roadster, Jaguar XK, Bentley Arnage, Mitsubishi CZ3, Opel Tigra, Chrysler Crossfire Cabrio, acestora alaturandu-se si modelele

Pe 4 martie si-a deschis portile pentru public cea de a 74-a editie a Salonului Auto de la Geneva.

In acest an capete de afis vor fi Lamborghini Murcielago Roadster, Jaguar XK, Bentley Arnage, Mitsubishi CZ3, Opel Tigra, Chrysler Crossfire Cabrio, acestora alaturandu-se si modelele urmatoare.

Alfa Romeo Crosswagon

Automobilul constructorului italian imbina dinamicitatea unei berline cu capacitatile unui SUV si marcheaza reintoarcerea Alfei Romeo in segmentul 4×4. Cel mai important aspect al noului model il constituie transmisia integrala permanenta cu trei diferentiale. Diferentialul central Torsen moduleaza in continuu repartitia cuplului catre cele doua punti, preferential catre cea spate. Alfa Romeo Croswagon este echipata cu motorul 1.9 JTD 16v Multijet, care dezvolta 150 CP/4000 rpm si 305 Nm/2000 rpm, fiind cuplat la o cutie de viteze manuala cu sase trepte

BMW M5

Constructorul bavarez a prezentat la aceasta editie a Salonului Auto de la Geneva un concept din care va fi derivat viitorul M5. Automobilul este echipat cu un V10 de 5.0 litri care este capabil sa dezvolte 500 CP si care are un cuplu maxim de 500 Nm. Prototipul viitorului M5 ajunge de la 0-100 km/h in 5 secunde, in timp ce de la 0-200 km/h ajunge in 13 secunde.

Citroen C4

Conceptul prezentat de Citroen la Geneva va sta la baza inlocuitorului Xsarei WRC si prefigureaza lansarea modelului C4.

Daewoo Nubira Station Wagon

Ultimul model al familiei in care mai sunt incluse Nubira sedan si Lacetti, Station Wagon a fost lansat in premiera mondiala la Genva si va fi disponibil pe piata europena incepand cu aceasta vara. Nubira Station Wagon are o capacitate maxima de incarcare de 1.410 litri si are la baza versiunea sedan proiectata de Pininfarina.

Fiat Trepiuno

Prototipul Trepiuno este automobilul care va sta la baza viitorului Fiat 500. Automobilul de clasa mini masoara 3.30 metri, are 3+1 locuri si un design care pastreaza influente ale modelului lansat la sfarsitul anilor ’50.

Ford Fiesta ST

Fiesta ST, primul model din gama Ford care va purta noua sigla Sports Technologies este echipat cu un motor de 2.0 litri ce dezvolta 150 CP. Pentru a distinge cat mai bine varianta ST a lui Fiesta de celelalte versiuni, Ford a dotat-o cu alte spoilere si praguri laterale, care sa ii accentueze trasaturile sport. In plus, acest model este echipat cu jante din aluminiu de 17 inci.

Maserati GranSport

Experienta acumulata de Maserati in campionatele de turisme a fost transpusa pe un model de serie si asa s-a nascut GranSport. Modelul este propulsat de un V8 de 4.3 litri care dezvolta 400 CP si are transmisie secventiala cu sase trepte care poate fi actionata de pe volan.

Mazda MX Flexa

Conceptul are rolul de testare a reactiei mass media si a publicului la noua tendinta de design Mazda. Protipul cu sase locuri are numeroase elemente care, potrivit declaratiilor, ar putea imbunatati statutul constructorului japonez in clasa monovolumelor.

Mercedes SLK 55 AMG

Pentru prima data, roadsterul Mercedes este echipat cu un motor V8 care dezvolta 360 CP si are un cuplu maxim de 510 Nm. O alta premiera o constituie dotarea cu transmisia secventiala cu sapte trepte.

Opel Trixx

Opel a reusit sa inglobeze intr-un automobil ale carui dimensiuni sunt: lungime 3022 mm, latime 1651 mm, inaltime 1549 mm elemente caracteristice mai degraba monovolumelor. Unul dintre acestea este actionarea electrica a usilor laterale, care culiseaza. In plus, partea din spate a sunroof-ului se poate plia catre fata, Trixx transformandu-se astfel intr-un pickup. Pentru a propulsa acest concept, Opel a apelat la turbodieselul common rail de 1.3 litri.

Renault Modus

Incepand cu toamna acestui an Renault va lansa pe piata un automonil care este privit ca o alternativa la automobilele traditionale din segmentul B. Modus este practic un model care vine sa completeze gama Clio.

Rolls-Royce 100 EX

Pentru a celebra cei 100 de ani de la infiintarea companiei, Rolls-Royce a lansat la Salonul Auto de la Geneva conceptul 100 EX. Acest automobil este de fapt versiunea cabrio a modelului Phantom.

Skoda Octavia

Succesorul popularei Octavia inglobeaza tehnologie de ultima ora avand un design in spiritul grupului VW. Modelul nou, in versiunea berlina, are lungimea de 4572 mm, cu 62 mm mai mult fata de generatia anterioara, latimea de 1769 mm, cu 39 mm mai mult, si inaltimea de 1462 mm, cu 32 mm mai mult. Noile dimensiuni ale caroseriei cat si noua arhitectura a habitaclului au permis obtinerea unui portbagaj de 560 l, cu 30 l mai mult compartiv cu prima generatie.

Toyota Motor Triathlon Race Car

Constructorul japonez a prezentat la Salonul Auto de la Geneva un concept care reprezinta un automobil sport al viitorului. Numit Triathlon Race Car automobilul are doua locuri si portierele cu deschidere tip fluture. Conceptul este echipat cu un motor electric si este unul din automobilele prezente in jocul video G.T. 4.

Volvo YCC

Your Concept Car este primul automobil din istoria Volvo realizat de o echipa de femei, constructorul scandinav dorind sa ia mai mult in considerare opinia feminina in ceea ce priveste realizarea unui nou automobil. Volvo a luat aceasta decizie dupa ce numai pe piata din America s-a constatat ca peste 50 % din clientii SUV-ului XC90 sunt femei.

Volkswagen Concept C

Conceptul care prefigureaza apritia modelului Volkswagen Golf CC este primul coupe cabriolet cu patru locuri din istoria constructorului german. Prototipul de la Genvea a preluat cateva din formele lansate la Salonul Auto de la Frankfurt o data cu roadster-ul R.

Autoshow