Praslea cel voinic
Se spune prin targ ca domnii de la BMW si-au luat adio de la Chris Bangle. Dar ce a reusit Bangle in timpul popasului sau la firma bavareza? In afara de faptul ca a creat si a impus in gama BMW un design controversat, cel mai important lucru cred ca a fost semnatura lasata pe noua Serie 6 si pe debutul bavarezilor in gama compactelor.
Iar de azi vorbim si de BMW Seria 1, indiferent ca spunem 118d, 120d, 120i sau 116i. BMW isi anuntase intentiile prin prototipul CS1, iar in 23 martie 2004, la ora 09.00, manusa a fost aruncata. Domnii din grupul VW au serioase motive de ingrijorare; la fel si francezii, italienii, ca si restul lumii. Bavarezii detin o cu totul alta viziune asupra a ce inseamna o masina din clasa compacta.
Seria 1 debuteaza cu patru motorizari, trei cutii de viteze si transmisie spate. Ultimul detaliu este cel mai important – si asta pentru ca majoritatea competitorilor din acest segment prefera tractiunea fata.
Nu stiu daca solutia adoptata de cei de la BMW este practica sau e mai mult o optiune de dragul traditiei, dar exista premise pentru un comportament sportiv, tipic marcii germane.
Sa incepem asadar prezentarile. Seria 1 este o compacta cu cinci usi si patru locuri. Linia exterioara nu difera mult de a prototipului CS1, dar aici preferam sa nu ne pronuntam inca. Mai bine asteptam sa vedem masina, decat sa plecam la drum cu idei preconcepute. In cei 4.230 mm lungime, bavarezii ofera un interior spatios, pentru patru persoane, gratie ampatamentului de 2.660 mm, si un portbagaj de 330 litri expandabil la 1.150 litri.
Designul interior nu va va crea probleme de acomodare, veti sti ca sunteti intr-un BMW. Plansa de bord este o versiune redimensionata a celei de la X3 si Z4. Nu ne putem pronunta inca asupra calitatilor dinamice, dar ne putem face o idee relativ edificatoare consultand fisa tehnica. Tractiunea spate si distributia 50:50 a greutatii asigura imaginea unei masini care sta bine pe sosea, mai ales ca dispune de un coeficient aerodinamic de doar 0,29 Cx. Suspensia spate este de tip multilink cu cinci brate. Seria 1 devine prima masina din segmentul compact care vine echipata din fabrica cu pneuri de 16 inci run-flat.
Acum, sa facem un mic exercitiu de pronuntie: DSC, DTC, DBC, EDL. Acestea sunt sistemele electronice prin care cei de la BMW se asigura ca fiecare proprietar al noii Serii 1 va ramane pe astfalt in cazul in care va vrea sa se joace de-a Montoya. Bavarezii se lauda ca noua lor creatie va obtine cinci stele la testul NCAP – si asta pentru ca au ingramadit in noua masinuta airbag-uri pentru toata lumea.
Cei care nu au bani de un 760i se pot bucura totusi de cateva dintre dotarile navei amiral BMW si la surata mai mica. Optional pot fi comandate scaune sport, Park Distance Control, faruri bi-xenon si iDrive, activare vocala a sistemului de navigatie si a sistemului audio.
Nu am inceput cu motorizarile pentru ca v-as fi plictisit, toata lumea stie ca bavarezii si-au facut un obicei din a lua premii pentru propulsoarele lor. BMW Seria 1 va putea fi achizitionat in patru versiuni de motorizare: 1.600 cmc benzina (115 CP si 150 Nm) 2.000 cmc benzina (150 CP si 200 Nm), 2.000 cmc diesel (163 CP si 340 Nm) si 1.800 cmc diesel (122 CP si 280 Nm).
Cand vine vorba de noua Serie 1, ma intreb: va exista o versiune M Power? Si, daca va exista, cum se va chema, pentru ca in istoria BMW este inregistrat deja un M1 si nu cred ca acesta mai poate fi egalat de vreun alt model.
Sursa: Softwin , preluat de SmartNews.