Prajituri de lux, create de vedete din lumea modei
Ultimul accesoriu la moda pentru masa festiva de Craciun este desertul cu influențe haute couture. Lanțul de patiserii Lenôtre a încredințat crearea „buturugii”, prajitura tradiționala de Craciun a francezilor, designerului Lolita Lempicka, dupa ce, anterior, apelase la Nathalie Rykiel și Karl Lagerfeld.
Îmbracata în frunze de iedera din pasta de migdale, buturuga semnata Lempicka a fost produsa în 1000 de exemplare. Prețul unei prajituri este de 125 de euro, justificat prin folosirea unor ingrediente de zece ori mai scumpe decât cele folosite în mod normal, potrivit publicației franceze.
„Aceasta experiența nu este cu mult diferita de ceea ce fac atunci când creez parfumuri, unde lucrez cu multe note dulci”, a explicat creatoarea.
Dupa edițiile limitate de fursecuri semnate Chloé, patiseria La Grande Epicerie de Paris propune o mini-poșeta ornata cu trufe de ciocolata, pantofi de ciocolata și alte dulciuri cu aspect de accesorii.
Ladurée, o alta cofetarie de lux din capitala modei, a încredințat colecția de dulciuri de Craciun creatoarei Anna Sui, care a venit cu ideea unor prajituri în forma de cizme umplute cu fursecuri verzi, negre și roșii.
Maestrul patiser al casei Fauchon, Christophe Adam, a imaginat pentru ediția de sarbatori un biscuite numit „Tout de Suite” care imita forma și mecanismul unui ruj de buze. De altfel, creatorii de la patiseria Fauchon au imaginat o serie de dulciuri în nuanțe aurii și argintii care vor fi puse în vânzare exclusiv pe 31 decembrie.