POZA ZILEI: Separatoarele de sensuri sunt pentru unii muma, pentru altii ciuma!
Astfel, soferii sunt fortati sa circule corect, chiar
daca stau mai mult in trafic, dar iau si mai putine
amenzi.
Liniste si pace: Separatoare de sensuri pe
bulevardul Dacia, langa A.S.E.
Experimentul separatoarelor a inceput pe Calea
Mosilor, cu scopul de a impiedica masinile sa mearga pe
linia de tramvai. Si rezultatul proiectului-pilot chiar a dat
rezultate, calatorii care folosesc transportul public ajungand
intr-un timp mai scurt la destinatie.
Ambulantele au cel mai mult de suferit,
dar la nevoie mai trec si peste separatoarele de sensuri
Si totusi, cine vrea sa treaca cu orice pret peste
separatoare, o poate face. Acestea se indoaie destul de
usor, fara sa afecteze autoturismul. Chiar se intampla acest lucru
sau chiar sunt smulse din lacasul lor, doar pentru a putea intoarce
exact acolo unde erau obisnuiti unii conducatori auto.
Soferii disciplinati ajung mai repede la
destinatie, datorita separatoarelor de sensuri
„Separatoarele nu sunt intamplator mai moi. Ele puteau
fi rigide. Totusi, sa fluidizezi traficul, dar sa te
trezesti ca ai mai multe accidente inseamna ca nu iti indeplinesti
obiectivele. Aceste dispozitive trebuie sa-i oblige pe soferi sa
respecte legea, dar sa nu le cauzeze prejudicii sau vatamari atunci
cand nu o respecta”, spune Daniel Pistea, inspector principal la
Brigada de Politie Rutiera.
Si cand de gandesti ca in Bucuresti, in urma cu 42 de
ani, nu era nevoie de niciun separator de sensuri. De
exemplu, practic,
cartierul Drumul Taberei era fara trafic auto in zona
Favorit!
Atunci, in anul 1968, puteai sa numeri pe degete autoturismele
care „blocau” traficul rutier, la ora de varf.
Foto: Cosmin
BARARU