Poveștiri adevarate
În primele zile ale anului, precum și-n timpul verii, daca iei pulsul publicitații te ia și pe tine cu leșin. Parca niciodata nu s-a adunat atata gunoi. De-aia ma feresc sa trag conculzii pripite. Au și advertiserii dreptul lor la odihna, ca sa poata da mai tarziu piept cu clienții ce înca-mi par, în parte, nesatui în a-și vedea produsul expus cat mai mult și cat mai mare. E o boala care se vindeca greu, mai ales daca amatorismul, evident nerecunoscut, trebuie contrabalansat cu un volum de difuzari ce concureaza uraganul Katrina.
Au trecut trei luni de-atunci și înca nu-mi iese din cap o întamplare definitorie petrecuta în deschiderea unui festival de publicitate. Unul din sponsori, caruia i s-a oferit ocazia de a vorbi cateva minute în deschiderea evenimentului, a ales cea mai nefericita varianta, dupa parerea mea. S-a suit pe scena cu propriul produs în mana, l-a ridicat în fața audienței, în marea majoritate alcatuita din publicitari și a început sa explice cat e de minunat și cum nu se poate lipsi de el nici macar la festivitatea de premiere.
Într-o seara de gala, în care niște oameni așteptau sa recunoasca varfurile creativitații, intervenția de care va povestesc a avut exact efectul unui iaurt expirat, îndesat cu lingura pe gat, dupa un kilogram de prune mancate cu pofta. Am simțit imediat nevoia de a merge la WC.
Andi Moisescu(andi.moisescu@apropo.ro)