Porneste masina la cheie

17 05. 2002, 11:40
Ai probleme cu pornirea autovehiculului? Esti in criza de timp? Stai calm si nu sari cu picioarele pe masina. Mai bine afla care sunt cauzele si cum se remediaza. Cauzele pot fi: baterie descarcata sau defecta, conexiuni imperfecte, contact general deranjat sau demarator defect.


Ai probleme cu pornirea autovehiculului? Esti in criza de timp? Stai calm si nu sari cu picioarele pe masina. Mai bine afla care sunt cauzele si cum se remediaza.

Cauzele pot fi: baterie descarcata sau defecta, conexiuni imperfecte, contact general deranjat sau demarator defect.

a) Daca nu ai un voltmetru pentru verificarea bateriei, conecteaza un bec de control la bornele acesteia. Daca becul abia se aprinde, sau daca atunci cand se aprind farurile, lumina scade, inseamna ca bateria nu este in stare tehnica corespunzatoare. In acelasi scop poti folosi claxonul. Sunetul lipsit de intensitate este dovada unei baterii descarcate.

In cazul descarcarii sau defectarii bateriei, motorul poate fi pornit cu ajutorul unui alt vehicul a carui baterie este buna. Pentru aceasta trebuie sa plasezi masinile astfel incat bateriile sa se gaseasca la cea mai mica distanta posibila. Cu un cablu se uneste „masa” unui automobil cu a celuilalt si cu un al doilea contactele demaroarelor. Dupa care, cu demarorul, sau cu ajutorul manivelei, se porneste motorul a carui baterie este descarcata.

Cand exista doar un singur cablu, cel de masa poate fi suplinit punand cele doua vehicule „bara la bara”. Dupa pornire se inlatura cablurile iar turatia se mentine la un nivel mai ridicat, pentru ca bateria defecta sa se incarce.

b) Daca bateria este buna, trebuie sa verifici conexiunile: bornele bateriei, legatura cablului de masa, conexiunile demarorului. Verificarea se poate face cel mai convingator cu un voltmetru. Caderea de tensiune nu trebuie sa depaseasca 0,1 – 0,2 V.

In lipsa voltmetrului, se desfac usor piulitele sau suruburile conexiunilor si se misca capetele cablurilor in ambele sensuri, refacand apoi legatura, cand se incearca sa se evite demontarea completa a conexiunii si curatirea ei.

c) Este posibil ca nici acum demarorul sa nu devina activ si atunci defectul trebuie cautat la contactul aprinderii (blocul cheii de contactat), care va fi scurtcircuitat.

d) Situatia se complica daca si acum demarorul ramane inert, deoarece defectul se afla localizat chiar in structura sa, defectele putand fi de natura electrica sau mecanica.

Service CICLOP