Pompeaza benzina in masina
Ai probleme cu alimentarea masinii? Nu stii unde este problema? Una din posibilele cauze ale acestei anomalii este pompa de benzina. Afla care sunt cele mai frecvente defectiuni si cum se pot remedia.
Defectiunile cele mai frecvente la pompa de benzina sunt spargerea membranei, ruperea arcului sau pierderea etanseitatii; aceasta din urma se observa prin scurgerea benzinei in zona de separare a capului de corpul pompei.
Ruperea arcului pompei este semnalata prin lipsa cursei de pompare, in timp ce la spargerea membranei produce o scurgere de benzina prin orificiul de legatura cu atmosfera al corpului pompei. Acest ultim defect se poate remedia, dar numai temporar, prin demontarea pompei, extragerea membranei si rotirea foliilor componente, astfel incat perforatiile lor sa nu mai coincida. Restabilirea etanseitatii se face strangand uniform suruburile care asambleaza cele doua parti ale acestui reper.
Mai este posibil ca la actionarea manuala pompa de benzina sa functioneze normal, dar cand este antrenata de motor (folosind demarorul sau manivela) debitul refulat de ea sa fie insuficient. Cauza acestei comportari care duce la lipsa de benzina in carburator, este uzarea avansata a parghiei pompei in zona de contact cu excentricul arborelui cu came, din acest motiv cursa membranei pompei devine atat de mica, incat pompa refuleaza putin sau deloc.
Defectul poate fi inlaturat pe loc, montand in locul vechii garnituri dintre pompa si blocul motor o alta de grosime mai mica; in acest fel se face ca punctul functional de contact dintre parghie si excentric sa se deplaseze, modificand raportul bratelor de parghie in favoarea extremitatii care actioneaza membrana. Incidentul poate fi rezolvat prin reglarea cursei membranei, la pompele la care este posibil.
Uneori debitul redus se datoreaza murdaririi sau lipirii placutelor supapelor, situatie care necesita demontarea si curatirea supapelor pompei.
Daca dupa curatirea conductei mentionate si remontarea ei, la proba suflarii cu aer, nu se aude zgomotul specific patrunderii acestuia in rezervor inseamna ca, colmatarea s-a produs in interiorul rezervorului. Remedierea presupune purjarea lui, daca este prevazut cu un buson in acest scop, sau curatirea lui prin demontare.
In sfarsit, la proba initiala de pompare se poate observa ca in jetul slab de combustibil produs la extremitatea conductei de legatura cu carburatorul apar bule de aer, fapt care denota pierderea etanseitatii sistemului si aspiratia de aer fals.
Sursa: Service CICLOP