Anul 2004 a notat nașterea unui adevarat cult al consumatorilor pentru brandul Apple, în special datorita succesului nebun al playerului digital iPod, care se va dovedi în 2005 o „locomotiva” puternica pentru celelalte produse ale companiei, comenteaza CNN.com.
Valoarea stocului de acțiuni Apple a crescut cu peste 200% anul trecut, iar rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului fiscal 2005 ar putea marca o creștere de 56% a veniturilor fața de anul trecut și de 200% a profitului, estimeaza analiștii de pe Wall Street.
Și cum Apple este cunoscuta în lumea IT drept o companie inovatoare, pe Internet au început sa apara tot felul de zvonuri despre cum vor arata viitoarele produse, ce vor fi prezentate saptamâna viitoare în cadrul unei expoziții la San Francisco.
Cele mai des vehiculate informații indica apariția unui telefon produs în colaborare de Motorola și Apple, care va putea reda melodiile digitale de pe magazinul virtual iTunes, a unui iPod mult mai ieftin, cu card de memorie (flash) și nu cu hard disk, precum și a unei versiuni mai ieftine a computerului Mac.
Conform datelor companiei de cercetare NPD Group, playerul iPod deține în Statele Unite o cota de piața de 90% pe segmentul playerelor digitale cu hard disk și de 60% pe întreaga zona a playerelor digitale, incluzându-le pe cele cu memorie flash, în ciuda faptului ca Apple nu a produs deocamdata un iPod cu astfel de memorie.
Specialiștii se așteapta ca saptamâna viitoare șeful Apple, Steve Jobs, sa prezinte un nou iPod, cu memorie flash de 256 sau 512 MB. Un astfel de produs ar putea avea mare succes în rândul consumatorilor care își doresc un player digital, dar nu sunt dispuși sa plateasca luxul de a putea încarca oricând în memorie cel puțin 1.000 de melodii (atât cât poate înmagazina cel mai modest iPod, modelul „mini”)
„Cred ca o astfel de mișcare ar fi logica. Apple se descurca foarte bine pe piața și fara a fi reprezentata pe acest sector, însa un astfel de produs le-ar dubla oportunitațile”, a spus Shaw Wu, analist la American Technology Research, citat de CNN.com. Tot el a estimat ca noul iPod la preț redus ar putea costa între 99 și 149 de dolari. La ora actuala, cel mai ieftin player Apple este iPod mini, care costa 249 de dolari.
Totuși, Apple este cunoscuta drept o companie care nu vinde nimic la preț redus și, daca într-adevar se va îndrepta și catre acest sector, va avea de înfruntat o concurența serioasa precum Sony, Creative Technologies sau Rio, sunt de parere specialiștii.
Pentru comentarii si sugestii, scrie in Forumul Software & Hardware.
Mihai Musatoiu, [email protected].