Pisica pe un acoperis fierbinte

17 04. 2006, 11:28
La 10 ani de la lansare, Jaguar XK este gata sa cedeze locul unei noi generatii. Intr-un segment de piata in care concurentii directi poarta nume celebre, precum Porsche 911, BMW Seria 6 sau Mercedes SL, Jaguar a trebuit sa depuna toate eforturile, atat financiare, cat si tehnologice sau de

La 10 ani de la lansare, Jaguar XK este gata sa cedeze locul unei noi generatii. Intr-un segment de piata in care concurentii directi poarta nume celebre, precum Porsche 911, BMW Seria 6 sau Mercedes SL, Jaguar a trebuit sa depuna toate eforturile, atat financiare, cat si tehnologice sau de design, pentru a realiza o masina ce se vrea perfecta. In primul rand, s-a lucrat la design, cea mai subiectiva parte a unei masini. Daca din profil sau din spate masina arata extrem de sexy, de sportiva si de agresiva, partea frontala lasa parca de dorit. Grila ovala preia trasaturile precedentei generatii, insa farurile au o forma cel putin ciudata, parand desprinse dintr-un alt film/o alta masina.

Dincolo de aceste detalii subiective, insa, Jaguar XK este o masina dupa care cu siguranta multi vor intoarce capetele pe strada, formele ei, atat in versiune coupe, cat si cabrio, fiind foarte atragatoare. Fapt atipic pentru industria auto moderna, inginerii de la Jaguar au inceput constructia acestui model mai intai in versiunea cabrio, cu acoperis textil, si abia apoi au trecut la realizarea coupe-ului de patru locuri. Acest lucru a fost posibil prin realizarea unei structuri extrem de rigide pentru cabriolet, un model al carui acoperis poate fi retractat in doar 18 secunde, prin simpla apasare a unui buton montat deasupra oglinzii retrovizoare.

Masina a fost realizata din aluminiu, fapt ce se traduce printr-o rigiditate cu 50% mai mare decat la generatia precedenta. Astfel, in deplasarea pe sosea, XK se comporta mult mai bine in viraje. Ambele versiuni de caroserie testate de ProMotor in Africa de Sud, pe strazile din preajma Cape Town-ului, erau dotate cu propulsorul V8 de 4,2 litri si 300 CP, masinile fiind limitate electronic sa nu depaseasca viteza maxima de 250 km/h. Aceasta depasire va fi insa posibila pe versiunea supersportiva XKR, care va avea un motor de 500 de cai-putere. Atat la coupe, cat si la cabriolet, se va putea opta pentru o cutie automata secventiale cu sase trepte, care face ca masina sa ajunga la 100 de kilometri pe ora in mai putin de 6 secunde.

Toate aceste performante nu se simt insa la nivelul consumului, acesta fiind in medie de 11 litri la suta de kilometri, daca nu mergi prea agresiv si cutia este setata pe modul Automat. Normal, in modul Sport sau atunci cand accesezi padelele transmisiei secventiale, consumul creste simtitor. Cutia automata are doua moduri de setare. Pentru soferii care nu vor sa strabata soseaua cu viteze astronomice, exista modul Auto, care hotaraste singur cand si cum sa schimbe treptele de viteza.

Citeste mai mult in ProMotor