Pierre Cardin, unul dintre cei mai longevivi
creatori de moda francezi (de origine italiana), si-a scos
la vanzare brandul pentru suma de 1 miliard de euro.
Cardin vrea sa se retraga si sa lase mai departe labelul pe
maini bune, caci acesta trebuie sa existe in continuare, chiar si
fara el la conducere.
Prezentare Pierre Cardin
Creatorul
luxului, Pierre Cardin, simte ca varsta nu il mai ajuta sa
lucreze asa cum o facea in trecut. „Vreau sa vand acum. Eu nu mai
am mult de trait, iar afacerea trebuie sa mearga mai departe”,
spune creatorul de moda in varsta de 88 de ani.
Acesta a avut cativa clienti interesati de brandul sau, acestia
fiind investitori americani, englezi si chinezi.
Magnatul francez a vandut, in 2009, cele 32 de licente pentru
accesorii si produse textile in China, dar fara a vinde si marca,
pentru suma de 200 de milioane de euro.
Pierre Cardin are aproximativ 600 de licente in lumea intreaga,
el fiind un pionier al conceptului „business model” in domeniul
licentelor.
Pierre Cardin foloseste formele geometrice
in creatiile sale
Labelul a fost infiintat in 1949, iar de-a lungul vremii a
cunoscut multe transformari, designerul reusind sa realizeze un
Imperiu Cardin.
Faima lui Cardin a cunoscut un trend ascendent prin anii ’60,
datorita creatiilor sale avangardiste si a
formelor geometrice folosite in realizarea pieselor
vestimentare.
Pierre Cardin se regaseste in numeroase produse, de la accesorii
pentru barbati, precum cravatele, apa minerala, preparate culinare
si chiar design
de interior si exterior, pentru centre comerciale.