Serviciile de streaming au continuat să înregistreze creșteri ale veniturilor în Europa anul trecut, iar Netflix și Amazon au atras cea mai mare parte din acestea. Consumatorii din 28 de țări europene au contribuit la dezvoltarea masivă a serviciilor video la cerere, potrivit unui nou raport publicat marți de Observatorul European al Audiovizualului. Prin comparație, aceste servicii atrăgeau în Europa venituri de doar 388,8 milioane de euro în urmă cu un deceniu.
Cea mai mare parte a creșterii a venit din serviciile de video la cerere cu abonament (SVOD), care au generat venituri de 9,7 miliarde de euro anul trecut, față de 12,1 milioane în 2010.
Creșterea de anul trecut s-a datorat și lansării în Europa a unor noi platforme de streaming, inclusiv Disney +, grupul francez Salto și Britbox, o asociere a rețelelor britanice BBC și ITV. Pandemia și măsurile de restricție impuse pe continent a făcut ca serviciile de streaming să ocupe o parte importantă în viața consumatorilor.
Aproximativ 140,7 milioane de consumatori europeni sunt abonați în prezent la cel puțin un serviciu de streaming, în creștere de la 103,2 milioane în 2019 și 73,6 milioane în 2018.
Raportul mai arată că liderii mondiali Netflix și Amazon au atras cele mai mari venituri din această piață în plină expansiune. Se estimează că Netflix a câștigat anul trecut 5,34 de miliarde de euro de la cei 54,4 milioane de abonați din 28 de țări europene, reprezentând 55% din piața europeană SVOD. Amazon Prime Video, cu 29 de milioane de abonați europeni și venituri de 910 milioane de euro, a avut o cotă de 19%. Cu mult în spatele acestor două companii se află platforme ca Disney +, cu aproximativ 10 milioane de abonați europeni și venituri de 364,9 milioane de euro (cotă de piață de 4%), HBO (1,6 milioane de abonați europeni, venituri de 165,3 milioane de euro) și Now TV, serviciul de streaming european controlat de Sky, deținut de Comcast, care a avut 1,9 milioane de abonați și a înregistrat venituri de 310 milioane de euro anul trecut.
AppleTV +, cu 12,2 milioane de abonați europeni, este a treia cea mai mare platformă SVOD din Europa, dar nu realizează venituri separate pentru activitatea sa de streaming.
În general, serviciile video la cerere au reprezentat 7% din piața audiovizuală globală din Europa, care s-a ridicat la 114 miliarde de euro în 2019, cel mai recent an pentru care sunt disponibile date.
CITEȘTE ȘI: Sony, în competiție cu Netflix: compania lansează serviciul de streaming Bravia Core
NETFLIX: coduri și setări secrete
Foto: Profimedia Images