Piata componentelor auto

13 09. 2007, 10:42
Cheltuielile cu forta de munca din domeniul componentelor auto au crescut anul acesta cu peste 25%, potrivit jucatorilor din acest sector, situatie in care Romania incepe sa piarda avantajul fortei de munca ieftine, principalul atu in fata altor state din Europa Centrala si de

Cheltuielile cu forta de munca din domeniul componentelor auto au crescut anul acesta cu peste 25%, potrivit jucatorilor din acest sector, situatie in care Romania incepe sa piarda avantajul fortei de munca ieftine, principalul atu in fata altor state din Europa Centrala si de Est.

Cat va mai dura pana ca producatorii de componente sa-si mute cartierele generale in tarile baltice, Maroc sau Ucraina?

„Piata muncii este suprasolicitata in acest moment, iar o rezolvare a acestei situatii ar putea veni din partea autoritatilor si s-ar putea materializa de exemplu prin liberalizarea pietei muncii. In aceste conditii, ar exista posibilitatea importului temporar de forta de munca din tarile vecine, unde exista disponibilitate”, a declarat pentru ZF Transilvania, Florin Ionut, director administrativ si financiar al SEWS Romania, companie cu afaceri de 106 mil. euro pe piata locala si peste 4.500 de angajati.

Industria automotive s-a plasat in ultimii ani in topul investitiilor straine si a reprezentat unul dintre cele mai dinamice sectoare din Romania.

Anca Rif, ZF Transilvania