Piata bauturilor energizante este dominata de thailandezi

31 03. 2002, 16:50
Bautura energizanta Red Bull si-a gasit un competitor pe masura în Europa, compania thailandeza Osotspa anuntand recent ca marca Shark Cool Bite, o varianta a produsului Shark, este cotata pe locul al doilea în clasamentul celor mai bine vandute bauturi de acest tip de pe piata europeana.

Bautura energizanta Red Bull si-a gasit un competitor pe masura în Europa, compania thailandeza Osotspa anuntand recent ca marca Shark Cool Bite, o varianta a produsului Shark, este cotata pe locul al doilea în clasamentul celor mai bine vandute bauturi de acest tip de pe piata europeana.

Shark Cool Bite este extrem de populara în cluburi si baruri si, la fel ca si Red Bull, este consumata în combinatie cu votca, gin sau whisky. O alta similitudine între cele doua bauturi este capitalul majoritar thailandez al companiilor producatoare.

Producatorul marcii Shark, Osotspa Co., are activitati în domeniul farmaceutic si în cel al produselor de consum. Red Bull a fost comercializata în Thailanda cu mult timp înainte ca austriacul Dietrich Mateschitz sa o descopere si sa o transforme într-un concept.

Mateschitz detine 49% din actiunile companiei, în timp ce proprietarii thailandezi controleaza restul capitalului. În prezent, ambele bauturi sunt produse în Austria. În timp ce Red Bull detine deja o fabrica în aceasta tara, Osotspa opereaza în Austria un centru de productie în colaborare cu un partener local.

Shark Cool Bite este comercializata în 38 de tari din întreaga lume. Un reprezentant al Osotspa a precizat ca, pe perioada anului trecut, în fiecare luna au fost vandute în Europa între doua si trei milioane de cutii de Shark Cool Bite.

Osotspa are în plan o majorare a vanzarilor si pe piata thailandeza, de la 300.000 de cutii pe luna, anul trecut, la aproximativ 3-5 milioane de cutii lunar pentru acest an.

Cea mai importanta piata europeana de desfacere pentru Red Bull este Marea Britanie, unde în anul 2000 au fost vandute 260 mil. de cutii, în aceeasi perioada marca reusind sa obtina peste jumatate din piata bauturilor energizante din Statele Unite, estimata la 135 mil. de dolari.

În 2001, Red Bull a intrat, pentru prima data de la lansarea pe piata a bauturii, în topul celor mai bine vandute zece marci de racoritoare carbogazoase din SUA.

Mediafax