Într-un studiu realizat recent, Niko Partners a găsit că 64% din cei 500 de gameri chestionați fac cumpărături lunar pentru jocuri online, inclusiv la cele free-to-play, dar care oferă servicii extra în joc. Cum in China se estimează că sunt 180 de milioane de gameri, rezultă că aproape 110 milioane dintre ei ar cotiza lunar pentru jocuri online.
Niko au declarat că acest procentaj este mult mai mare decât alte țări aflate în dezvoltare.
Anul trecut, aceeași companie a precizat că industria chinezească de jocuri online a cunoscut o creștere explozivă, preconizând o cifră de vânzări de 5,8 miliarde de dolari, cu 1 miliard mai mult ca în 2010.
Pentru 2012, s-a constatat o scădere a jucătorilor hardcore (care petrec mai mult de 22 de ore de joc pe săptămână) însă numărul celor care joacă mai puține ore pe săptămână este în creștere.
De asemenea și numărul jucătorilor cu vârste de peste 40 de ani este în continuă creștere de la un an la altul, acum cumulând aproximativ 10% din numărul total de gameri.