Pericole provizorii

Apropo.ro / 10.06.2004, 16:11
Pericole provizorii
Se lucreaza de zor pe Soseaua Giurgiului. Am fost uimita sa vad muncitorii facandu-si treaba chiar si pe vreme ploioasa. Semne bune are anul electoral, ma gandesc. Am aflat apoi ca nu e o singura lucrare pe drumul cu pricina – sunt trei: modernizarea liniei de tramvai (multumesc,


Se lucreaza de zor pe Soseaua Giurgiului. Am fost uimita sa vad muncitorii facandu-si treaba chiar si pe vreme ploioasa. Semne bune are anul electoral, ma gandesc. Am aflat apoi ca nu e o singura lucrare pe drumul cu pricina – sunt trei: modernizarea liniei de tramvai (multumesc, Doamne!), refacerea carosabilului (ura, ura!) si cea din urma, dar cea mai importanta in aceasta poveste – innoirea retelei de distributie a gazelor, facuta de Distrigaz (pazeste-ne Doamne!).

In graba de a trage tevile provizorii prin care urma sa treaca gazul catre locuitorii zonei in perioada reparatiilor si in inconstienta lucratorilor, noile tevi de gaze au fost trase pe la suprafata, asa cum se poate vedea si in imaginea alaturata. Nu-i bai, zicÂ… si apoi urmaresc felul in care dispare, pe sub carosabil teava cu pricina, in dreptul strazilor care dau in soseaua mare. Si nu dispar asa cum e logic, in trotuarÂ…ci la o distanta de 20-30 de centimetri in strada!!! NU, nu sunt semnalizate in nici un fel.

Prima intrebare care mi-a rasarit in minte a fost: cine le-a dat autorizatie pentru asa ceva? Primaria, ma gandesc si incerc sa aflu mai multe amanunte. Nu am sa vorbesc acum de intregul circ prin care am trecut pana am aflat cine se ocupa de dat avize pentru lucrarile din Giurgiului. Spun doar ca in urma a vreo 15 telefoane am ajuns sa vorbesc cu Radu Alexandru, cel care a dat autorizatie pentru a se incepe lucrarea in zona.

II explic ce am vazut si pericolul pe care il reprezinta acele tevi in cazul unei coliziuni cu vreo masina si imi spune ca si el s-a gandit la asta cand a vazut felul in care arata, dar ca trebuie sa ne gandim si la faptul ca din 15 noiembrie vom avea si gaze cu mai mare presiune si fara intreruperi, si linie moderna de tramvai si sosea mai buna si mai lata. Hm, ma gandesc ca are dreptateÂ… din 15 noiembrie va fi extraordinar, dar pana atunci? Pana atunci am incercat sa aflu de la Distrigaz care e motivul ingroparii tevilor in sosea.

Aici, alt circ! Sunand la biroul de relatii cu presa, Anca Constantinescu, cea care e in masura sa discute cu presa, mi-a recomandat sa scriu un e-mail si in circa 2 zile voi avea o explicatie, fiindca „se vor stradui sa imi trimita raspunsul cat de repede se poate”. Din cercetari proprii am aflat ca daca te stradui poti avea un raspuns in cateva minute. Asadar, cu ajutorul centralistei am aflat cum dau de departamentul de proiectari.

Vorbind cu o doamna de aici si explicandu-i situatia mi-a spus ca „avand in vedere ca sunt din media” ar fi bine sa vorbesc cu inginerul care da acordul pentru inceperea diverselor lucrari”. Vorbesc cu Catalin Lupu care imi spune ca nu stie motivul pentru care tevile sunt ingropate in acel mod si ca oricum, e o situatie temporara. Am incercat sa ii explic despre posibilele accidente ce pot avea loc si m-a rugat sa continuam a doua zi discutia, dupa ce va trimite la „locul faptei” o echipa de cercetare. Asa am si facutÂ… si discutia a fost scurta. Chiar in acest moment tevile sunt demontate si remontate cu mai multa grija si vor fi puse niste aparatoare din beton in dreptul lor ca sa diminueze un eventual impact.

Pentru un accident cu morti si raniti ar fi trebuit doar un moment de neatentie al unui sofer. Pentru ca muncitorii Distrigaz sa faca ceea ce sunt platiti sa faca, e nevoie de interventie la „sefuÂ’ alÂ’ mare”. Asta e, o facem si pe asta. Sa speram ca se sperie indeajuns de tare si fac treaba bine de data asta. Oricum, promit sa stau cu ochii pe ei! 🙂

Andreea Iancu

Tags: