Perfectiune prin eleganta

27 07. 2004, 13:57
Audi nu mai are de mult o problema in a-si demonstra apartenenta la clasa selecta a marcilor europene de lux. A existat totusi o mica diferenta de atitudine. Audi s-a aflat alaturi de Mercedes si BMW dar nimeni nu a crezut cu adevarat in ideea unui model produs la Ingosladt cu sanse

Audi nu mai are de mult o problema in a-si demonstra apartenenta la clasa selecta a marcilor europene de lux. A existat totusi o mica diferenta de atitudine.

Audi s-a aflat alaturi de Mercedes si BMW dar nimeni nu a crezut cu adevarat in ideea unui model produs la Ingosladt cu sanse reale de invingator. Si nu din cauza ca Audi ar avea o istorie saraca in evenimente sau realizari, dar pentru ca legat de Mercedes sau BMW s-a vorbit mai mult in ultimele decenii. Inceputul noii etape in existenta marcii Audi poate fi considerat noul A8, o alternativa cu adevarat interesanta si atractiva la un BMW Seria 7 mult prea contestat datorita designului radical si sistemului iDrive.

Altfel spus, noul A8 a aparut cu un design cunoscut, dar evoluat cu foarte mult bun gust, si cu un sistem multimedia dezvoltat cu un real simt interactiv. Audi a invatat practic din greselile lui BMW (in cazul in care le consideram greseli) si in acelasi timp nu a incercat sa estompeze niciodata renumele lui S Class. Urmand aceleasi principii, A6 este la ora actuala, cel putin teoretic, un model dominant in clasa mare pentru ca incorporeaza trasaturile rafinate ale lui A8 intr-o silueta greu de criticat, ceea ce nu se poate spune despre noul Seria 5.

Partea frontala are efect garantat in a atrage atentia, fie ca reactia este pozitiva sau negativa. Dar, indiferent de atitudine, in mod sigur grila va genera o discutie. Audi nu a facut ceva neasteptat ci doar a trecut in productie de serie un detaliu anuntat constant de majoritatea prototipurilor prezentate in ultimii 3 ani. Grila masiva a radiatorului prelungita pe bara frontala de protectie este o trimitere clara spre vremurile in care marca Audi isi facea debutul in competitiile auto. Profilul pastreaza proportiile primei generatii A6 in timp ce stopurile alungite imprumuta aerul impunator de la A8. De remarcat este si aparitia eleronului discret inglobat in capacul portbagajului.

Habitaclul lui A6 vine sa marcheze clar trecerea spre o noua etapa in ceea ce priveste filozofia Audi. Pentru prima oara dupa mai multi ani, Audi se intoarce la solutia vizorului ce porneste de deasupra plansei de bord si se prelungeste pana dupa consola centrala, orientata discret spre sofer. Instalatia de climatizare independenta pentru pasagerii din fata si interfata MMi (usor si placut de utilizat) sunt imprumutate de la A8.

Conturul elipsoidal al vitezometrului inglobeaza indicatorul de temperatura al lichidului de racire iar acelasi contur ciudat al turometrului inghite indicatorul nivelului de carburant. Este o solutie aplicata in premiera la un Audi de serie, dupa ce producatorul a prezentat aceasta idee anul trecut la prototipul Le Mans Quattro. Motivul grilei masive a radiatorului se regaseste si pe volanul a carui forma este de asemenea o noutate.

Scaunele sunt confortabile dar ar fi putut avea o sustinere laterala mai pronuntata. E adevarat, nu am avut ocazia sa probam scaunele sport pe care Audi le anunta pe lista de dotari optionale. Lungimea exterioara de aproape 5 metri a permis obtinerea unui spatiu interior generos, in special pentru pasagerii din spate. Calitatea materialelor folosite si nivelul de finisare din habitaclu se ridica la standardele ridicate impuse de A8.

Alte detalii interesante ar fi deschiderea torpedoului prin intermediul unui buton plasat langa displayul central si mutarea contactului, de pe coloana de directie, pe bord. In cazul modelului testat, nu am avut nevoie sa scoatem cheia din buzunar gratie sistemului Advanced Key imprumutat de la A8 care solicita apasarea butonului Engine Start din zona schimbatorului de viteze.

Clientii pretentiosi ai segmentului premium trebuie sa aiba de unde alege iar A6 vine pregatit cu o gama de 5 motorizari noi. Avem la dispozitie doua diesel-uri si trei propulsoare pe benzina dintre care cel mai puternic, un V8 de 335 CP, este tot un imprumut din contul A8. Testul nostru a avut insa ca subiect noul TDI V6 de 3,0 l si 225 CP, o evolutie spectaculoasa a motorului 2,5 TDI de pe generatia anterioara.

Nu putem trece cu vederea contributia sistemului de tractiune integrala Quattro oferit standard pentru aceasta versiune si transmisia automata secventiala Tiptronic. Treptele de viteza pot fi schimbate acum si prin intermediul clapetelor din spatele volanului. Sunt usor de utilizat iar raspunsul cutiei este neasteptat de rapid. Mai mult, in programul manual al cutiei de viteze, computerul nu intervine peste dorintele soferului decat daca acesta forteaza turatia maxima (aproximativ 4500 rpm) sau franeaza, moment in care retrogradarea se face automat.

Suspensia independenta se comporta eficient, A6 pastrandu-si stabilitatea chiar si in viraje stranse sau manevre de urgenta. In cazul rularii cu viteze scazute, rigiditatea suspensiei face ca denivelarile drumului sa se transmita in interior, dar nu intr-o masura suparatoare. Desi am condus un propulsor TDI, nu am „intalnit” zgomotul specific diesel. Silentiozitatea nu este o noutate in domeniu dar faptul ca ea se mentine chiar si la turatii ridicate este un avantaj pentru Audi.

In plus, forma caroseriei a fost atent remodelata in asa fel incat pasagerii sa nu resimta zgomotul la vant nici la viteze de peste 200 km/h! Servodirectia electro-hidraulica variaza nivelul de asistare in functie de viteza, contribuind substantial la precizia manevrarii in ciuda gabaritului apreciabil. Toate aceste elemente par sa conlucreze intr-o armonie perfecta, o armonie care ii promite noului A6 pozitia de lider al segmentului. Este de altfel secretul succesului Audi si motivul sloganului „Progres prin tehnica”.

Nu trebuie sa te urci intr-un A6 asteptand o senzatie de condus specifica unui BMW. Audi nici nu-si propune acest lucru. Valoarea noului A6 vine din suma valorii tuturor capitolelor la care un client premium este foarte atent.

Autoshow