Pe drumul cel camuflat

28 01. 2004, 12:55
Dacia X90 camuflata parcurge deja primii kilometri de teste. Chiar daca pana la lansare mai sunt cateva luni bune, AUTOSHOW va prezinta toate detaliile referitoare la noua Dacia. Dacia X90 este functionala si se afla deja in teste! Chiar daca unele agentii au catalogat fotografiile spion

Dacia X90 camuflata parcurge deja primii kilometri de teste. Chiar daca pana la lansare mai sunt cateva luni bune, AUTOSHOW va prezinta toate detaliile referitoare la noua Dacia.

Dacia X90 este functionala si se afla deja in teste! Chiar daca unele agentii au catalogat fotografiile spion drept viitorul Renault Clio, este vorba de fapt despre mult asteptata Dacie de 5000 de euro. Sunt mai multe indicii care vin sa confirme aceasta afirmatie. In primul rand lungimea, superioara unui hatchback de clasa mica. Noua Dacia va avea o lungime de 4.24 metri, iar latimea va ajunge la 1.8 metri. Din fotografiile spion reiese clar ca inaltimea caroseriei este sensibil mai mare decat a unor modele precum Daewoo Cielo, Hyundai Accent sau Renault Clio Symbol. De altfel, inaltimea caroseriei va avea in jur de 1.5 metri.

Masina este foarte inalta, atat din punct de vedere al habitaclului, dar mai ales al garzii la sol. Interiorul se anunta foarte spatios, mai ales in zona capului si genunchilor. Ceea ce va conta foate mult pentru clientul roman, posesor de obicei al unei singure masini este evident portbagajul. Arhitectura in trei volume si conceptia partii posterioare a permis crearea unui portbagaj extrem de incapator, cu un volum util in jur de 480 litri. Forma sa interioara va fi avantajoasa pentru obiectele mari, pentru ca elementele suspensiei si pasajele rotilor nu vor „fura” prea mult din volumul util. Ceea ce vine sa confirme imaginile generate pe computer, prezentate de AUTOSHOW in luna octombrie 2003, este partea frontala, cu parbrizul imens, in genul unui monovolum.

Chiar daca prototipul este extrem de bine camuflat, se distinge suprafata vitrata, care va fi extrem de generoasa. Prin fantele decupate in dreptul farurilor, se poate observa silueta viitoare a farurilor, din aceeasi familie stilistica cu Solenza. Asa cum arata si imaginea generata, partea frontala este dominata de un bandou masiv, care se prelungeste pe langa calandru. Imaginea de marca va fi mai bine pusa in valoare de emblema albastra Dacia, de mari dimensiuni, iar capota va fi dominata de forma literei V. Caroseria va transmite o nota de soliditate si siguranta, un deziderat pe care multi clienti Dacia si-l doresc de multa vreme.

Cel mai probabil, motorul primei versiuni lansate va avea patru cilindri in linie si o cilindree de 1.4 litri, fiind preluat de la Renault. Dupa cum stiti, anul trecut AUTOSHOW fost singura revista din Romania care a stat de vorba cu doua persoane, participante la un focus grup test cu Dacia X90.

Acestea afirma ca este posibila montarea unui propulsor de 1.6 litri complet nou, iar pentru 2005 este planificata o motorizare diesel. Versiunea de echipare ce va fi prezentata in momentul lansarii pe piata, in septembrie 2004, va include airbag-uri frontale, radiocasetofon, servodirectie si inchidere centralizata. Conform surselor AUTOSHOW vor mai fi disponibile ABS, radio CD, geamuri electrice si alte accesorii care sporesc confortul si siguranta.

Autoshow