Pariul facut de New York Times pe continutul platit, castigator?

25 07. 2011, 15:53

Desi bilantul contabil pentru al doilea trimestru al anului
arata pierderi de 114 milioane de dolari (fata de
un castig operational de aproape 61 de milioane de dolari in
trimestrul precedent), conducerea New York Times se arata optimista
si considera ca de vina pentru aceste rezultate sunt „deprecierea
(activelor) si costurile de amortizare”, fara de care ar fi avut
un beneficiu de 83 de milioane de dolari.

Tinand cont ca din luna martie, de cand s-a introdus plata
pentru accesarea continutului online, New York Times a
atras 281.000 de noi abonati
, din care 57.000 primesc
ziarul pe platforme ca Amazon Kindle si Barnes&Noble Nook, se
pare ca optimismul lor este justificat. Aceasta, pe langa faptul ca
veniturile din publicitatea online au crescut cu
2,6%
in trimestrul al doilea al anului, comparativ cu
perioada similara a anului precedent.

„Faptul ca New York Times este un pionier al continutului
digital platit inseamna cu nu avem termeni de comparatie a
sistemului”, arata Forbes dupa publicarea bilantului. In orice caz,
pastrarea numarului de vizitatori ai site-ului arata ca,
prin introducerea sistemului de plata, New York Times a
reusit crearea unei noi surse de venit fara a afecta
audienta
, mai spune Forbes.

La randul sau, Janet Robinson, CEO al companiei, spune ca
modelul
continutului platit
este un efort pe termen lung
, iar
rezultatele se vor vedea dupa ce vom trece la urmatoarele faze ale
planului. Reactia pozitiva a consumatorilor privind abonamentele la
continuturile online este un indicator puternic al faptului ca
cititorii nostri apreciaza calitatea stirilor, analizelor
si comentariilor noastre
„.