Nici nu s-a uscat bine cerneala pe articolele despre noul S-Class, ca acesta tine capul afiselor din nou. Si nu oricum, ci cu varianta AMG, mai exact S65 AMG. Noul model nu este mai puternic, dar nici prestigiul nu-i este amenintat, masina reprezentand in continuare varful icebergului la clasa de lux.
Nu se poate spune ca inginerii germani ar fi lucrat multe ore suplimentare la acest model.
Kit-ul optic (spoilere, jenti etc.) fusese testat in prealabil pe modelele civile, iar motorul a fost preluat fara modificari de la generatia anterioara. Elementul de noutate il reprezinta franele ceramice.
Propulsorul V12 biturbo o fi el relativ vechi, dar herghelia (612 CP) pe care o asmute spre puntea spate si mai ales cuplul de camion (1.000 Nm) vor reprezenta coordonate de top si peste zece ani.
Cutia de viteze – si ea o mostenire – are cinci trepte, fata de cele sapte pe care le au mai nou masinile din Stuttgart, desi treptele in plus nu prea sunt necesare din cel putin doua motive: in primul rand, tehnicienii AMG sustin si acum ca alta cutie n-ar putea duce cuplul gigantic, iar in al doilea, limuzina s-ar descurca probabil bine si cu o singura treapta de viteza.
Ca sa va faceti o idee: la 1.000 rpm motorul dezvolta deja 570 Nm – cu doar 30 Nm mai putin decat reuseste sa „scoata” un 760 in regim maxim… Ca atare, performantele sunt naucitoare: 4,4 s pana la 100 km/h, 13,3 s pana la 200.
Viteza maxima este limitata la 250 km/h, dar vitezometrul, scalat pana la 360, indica limpede posibilitatea de by-pass. Suspensia ABC (Active Body Control) asigura contactul optim cu soseaua, iar franele ceramice garanteaza siguranta activa (fata 390 mm, spate 365 mm).
Fiind vorba de un model de top, interiorul da satisfactie si celor mai aristocratice gusturi, persoanele cu inclinatii sportive primind in plus un cronometru a la Porsche, numit aici Racetimer. Ramane de vazut daca performanta pe circuit a lui S65 va fi pe masura dotarilor.
Citeste mai mult in ProMotor