De obicei, o utilitara ofera doar facilitati de transport si cam atat. Ford Ranger are in plus tractiune integrala, un nivel inalt de confort, dotari de lux si o motorizare sanatoasa. Un fapt imbucurator este ca Ranger este acum disponibil si in Romania.
Ranger inspira putere si siguranta, iar forma caroseriei se aseamana cu a modelului Ford Seria F, desemnat Pick-up-ul anului in America. Originile americane se vad nu numai la nivelul design-ului dar si la capacitatea de incarcare record in clasa. Pentru versiunea Super Cab cu 4 usi, sarcina utila este de 1.210 kg, iar pentru varianta cabina dubla, valoarea ajunge la 1.135 kg.
In fine, Ranger Regular Cab ofera o sarcina utila de 1.180 kg. La interior, grija pentru detalii si calitatea materialelor este superioara modelului sora, Mazda B2500. In standard sunt incluse airbaguri frontale, geamuri fata/spate si oglinzi cu actionare electrica, radiocasetofon, ABS, diferential autoblocant. Am ramas surprinsi de scaunele foarte confortabile, disponibile in optiune pentru varianta XLT+A/C – pe care am condus-o – cu tapiterie din piele gri. In combinatie cu coloana de directie reglabila si pozitia inalta de condus, soferul si pasagerii lui Ranger se simt „stapani pe situatie”.
Nu de alta, dar cand opresti la semafor langa o berlina, automat pentru cel de la volanul acesteia apune soarele. Habitaclul este conceput gen amfitetru, cu bancheta spate usor inaltata fata de locurile anterioare, pentru o mai buna vizibilitate a pasagerilor. Plansa de bord include in general aceleasi comenzi ca si la Mazda B2500, dispuse aerisit si fara prea multe complicatii. In general, toate actionarile sunt la indemana si ceea ce ne-a placut in mod real a fost amplasarea pedalelor. Chiar daca soferul are bocanci in picioare are destul loc, fara a aparea pericolul de a agata din greseala vreo pedala.
Am punctat acest amanunt deoarece Ranger este o masina care ajunge la exploatarile forestiere, in varful muntelui si trece prin drumuri desfundate inspre balta de pescuit, iar soferul nu este incaltat intotdeauna cu pantofi. Varianta Double Cab, pe care am testat-o ofera si un compartiment de marfa rezonabil, cu inele de ancorare si oblon cu deschidere la 180 de grade, lungimea de incarcare depasind 1.5 metri. Chiar daca este o utilitara, Ranger are valente clare de masina de teren, avand o garda la sol de 205 mm. Bineinteles ca aceasta ar fi doar un amanunt nesemnificativ, in lipsa unei transmisii 4×4. Aceasta are trei moduri: tractiune spate pentru conditii normale de drum, „4×4 high” pentru suprafete dificile si „4×4 low” pentru conditii de drum extreme.
Decuplarea tractiunii integrale se face prin cuplaj electronic. Sistemul RFW (Electronic Remote Free Wheel), oferit in standard, contribuie la schimbarea modurilor de tractiune la orice viteza s-ar afla automobilul. Versiunea de echipare testata avea in standard si jante de aliaj de 15 inci, un plus pentru aspectul estetic. Motorizarea turbodiesel de 2.5 litri, 109 CP este cunoscuta de pe Mazda B2500, unde si-a demonstrat fiabilitatea.Ranger puncteaza la impresie artistica prin design-ul impozant, oferind in plus o suprafata de incarcare foarte buna si tractiune integrala. Preturile CIP, pornesc de la 18.690 euro.