”No Country for Old Men” a fost marele cîştigător al serii adunînd patru statuete: cel mai bun film, cea mai bună regie, cel mai bun scenariu adaptat şi cel mai bun actor într-un rol secundar, Javier Bardem. Daniel Day-Lewis, de departe favoritul categoriei, a plecat cu Oscarul pentru cel mai bun actor în rol principal pentru prestaţia sa din ”There Will Be Blood”. Marion Cotillard, cea mai bună actriţă într-un rol principal pentru Edith Piaf în ”La môme”, devine astfel prima franţuzoaică care primeşte această distincţie după Simone Signoret, în 1960. Nou-venită în industria cinematografică, Diablo Cody, scenarista de la ”Juno”, a ras tot ce se putea: din 18 nominalizări la diverse festivaluri internaţionale a cîştigat 17 premii, printre care şi Oscarul. După ce a cîştigat cel mai bun film de animaţie la BAFTA şi la Globurile de aur, plus alte 36 de distincţii din 55 de nominalizări, cel mai iubit şobolan din lume, Remy din ”Ratatouille”, l-a învins pe mai scorţosul ”Persepolis”, premiul juriului la Cannes, în lupta pentru Oscar.
Bani şi audienţe
Spaţiul publicitar vîndut pe perioada galei a fost cel mai scump din toate timpurile. Pentru un spot de 30 de secunde, postul de televiziune ABC, primul care preia ceremonia, a cerut 1,82 milioane de dolari. Calculele au fost făcute în funcţie de audienţa de anul trecut, dar anul acesta a înregistrat un record nefericit: cea mai slabă audienţă de cînd se măsoară aceasta. În medie, 32 de milioane de telespectatori, faţă de 41 de milioane în 2007. Recordul îl deţine 1998, anul în care 55,25 de milioane de oameni au vrut să vadă dacă ”Titanicul” cîştigă sau nu.