Oracle a ales România pentru trei centre de dezvoltare

18 02. 2004, 10:41
Compania de software Oracle a inaugurat, marți, trei centre globale de servicii și tehnologie în România, factorii care au favorizat alegerea pieței românești pentru aceasta investiție în locul unor locații alternative precum Polonia, Turcia sau

Compania de software Oracle a inaugurat, marți, trei centre globale de servicii și tehnologie în România, factorii care au favorizat alegerea pieței românești pentru aceasta investiție în locul unor locații alternative precum Polonia, Turcia sau Cehia fiind educația și numarul ridicat de specialiști.

„Au cîntarit decisiv factorii calitate și cantitate. De asemenea, credem ca România va ramîne o locație atractiva și în perioada urmatoare”, a declarat Sergio Giacoletto, vicepreședinte executiv al Oracle pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa.

Unul dintre cele trei centre va fi specializat în administrarea resurselor și asigurarea suportului pentru partenerii Oracle din întreaga Europa.

Un al doilea centru – cel de suport tehnic global – consta într-un departament de dezvoltare software și suport tehnic pentru utilizatorii de soluții Oracle din întreaga lume. Centrul pentru suport în consultanța este proiectat ca o resursa regionala pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa de compentențe pentru implementarea soluțiilor Oracle pentru companii de telecomunicații.

„Deschiderea centrelor globale pentru servicii și tehnologie din România face parte dintrun program mai amplu de investiții în transfer de know-how și educație”, a aratat directorul executiv al Oracle România, Ștefan Cojanu.

Prezent la rîndul sau la inaugurare, ministrul Afacerilor Externe, Mircea Geoana, a afirmat ca principalul cîștig adus României de aceste centre este ca, în acest fel, „talentul ramîne Noile departamente Oracle vor dispune, într-o prima faza, de 100 de specialiști în domeniul IT din România, urmînd ca în anii viitori numarul lor sa creasca la 300-400 de angajați.

„Acesta reprezinta pentru România un prim parteneriat strategic public-privat de anvergura mondiala. Este calea prin care România poate sa arda etapele pentru a recupera decalajele actuale fața de lumea dezvoltata”, a mai spus Geoana.

De asemenea, ministrul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, Dan Nica, a aratat ca aceste departamente constituie „centre de competența”, pentru ca necesita capacitatea de a reacționa în timp real și responsabilitatea de a rezolva problemele partenerilor.

Nica a amintit ca în România exista, în momentul de fața, peste 3.500 de specialiști IT certificați Oracle.

Compania americana este partener strategic al Guvernului român în domeniul tehnologiei informației prin protocolul semnat în anul 1997. Prin acest parteneriat, Oracle s-a angajat în domeniul educațional din România prin programul Oracle Academic Initiative, prin deschiderea unor centre de excelența Oracle, precum și prin livrarea de tehnologie pentru informatizarea unitaților de învațamînt.

Mediafax Business/ IT