Operatorii economici care desfasoara activitati de prestari servicii ar putea fi obligati sa informeze consumatorii corect si complet, prin contractul preformulat, asupra drepturilor pe care acestia le au, daca un proiect de lege, supus dezbaterii publice, de ANPC, va fi aprobat în forma propusa.
Prin proiectul de act normativ, elaborat de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), se urmareste crearea unui cadru unitar de respectare a drepturilor consumatorilor si a obligatiilor operatorilor economici, prestatori de servicii, de informare corecta, completa si precisa, în contractele preformulate.
Astfel, orice contract preformulat, încheiat între operatorii economici si consumatori, având ca obiect prestarea de servicii, trebuie sa cuprinda clauze contractuale redactate într-o forma clara, fara echivoc, precum si informatii complete si precise.
În cadrul contractului preformulat de catre operatorul economic prestator de servicii trebuie sa existe informatii referitoare la momentul începerii si cel al încetarii contractului, cu posibilitatea denuntarii unilaterale, cu un preaviz de 30 de zile, fara perceperea unor costuri suplimentare daca rezilierea se solicita din culpa operatorului economic, precum si modalitatile de executare, suspendare sau încetare a serviciului prestat.