O plimbare la malul marii sau in decorul salbatic al muntilor? Nu conteaza nici locul, nici vremea cat timp conduci un Opel Tigra TwinTop. Premiera mondiala la Geneva, noul model va incerca sa „ademeneasca” clientii Peugeot-ului 206 CC si Nissan-ului Micra C+C.
Continuand ofensiva de noi modele initiata cu Vectra si urmata de noul Astra, Opel a decis ca este timpul sa scoata „de la naftalina” si numele Tigra. Care va putea fi admirat in toata splendoarea sa la apropiatul salon de la Geneva. Astfel, Opel devine primul producator german „de volum” care ofera un model sportiv cu doua locuri si acoperis actionat electro-hidraulic. De departe cel mai inovator element al ultimului venit pe piata CC-urilor.
Sa detaliem. Plafonul din otel, compus din doua sectiuni, poate fi deschis sau inchis prin simpla apasare a unui buton. Pana aici, nimic spectaculos. Numai ca o data retractat, acesta se pliaza aproape vertical intr-un spatiu aflat intre habitaclu si portbagaj. „Aproape vertical” inseamna mai mult decat o simpla fraza in comunicatul de presa. Inseamna 250 de litri disponibili pentru bagaje in versiune „cabrio”, respectiv 440 de litri cand Tigra ruleaza in configuratie „coupe”. Iar daca nici aceasta valoare nu este de ajuns, in spatele scaunelor se afla un compartiment special, care ofera inca 70 de litri suplimentari. A se nota luneta incalzita, realizata dintr-un geam rezistent la zgarieturi. Asa, doar pentru a preveni orice reactie „bine intentionata” din partea invidiosilor.
Ca aspect, Tigra reia liniile seducatoare ale micului coupe omonim de acum cativa ani. Numai ca acum design-ul abordeaza forme ceva mai angulare si mai incisive, semn distinctiv al noii filozofii Opel. Micul roadster de doua locuri „face cu ochiul” prin grila frontala agresiva, farurile trapezoidale si bagheta masiva ce include logo-ul marcii. Capota plonjata, strabatuta de o nervura centrala, este continuata de parbrizul aproape plat si un plafon arcuit, „inchis” in partea din spate de catre portbagajul ridicat si stopurile generoase. Atentia pentru detaliu este prezenta si in lateral, fiind subliniata de insertiile cromate si culoarea montantului, care poate fi diferita de cea a caroserei.
In habitaclu, pasagerii sunt inconjurati de scaune in doua nuante (standard), cadrane cu margini cromate si detalii stilistice cu efect vizual. Imaginea este completata de forma neobisnuita a roll-bar-urilor si culoarea acestora. Ca motorizari, Tigra TwinTop propune un 1.4 l ECOTEC de 90 CP cu tehnologie Twinport si un 1.8 l ECOTEC de 125 CP, ambele indeplinind normele Euro4. Standard este oferita o transmisie manuala cu 5 trepte, versiunea 1.4 l putand fi cuplata si cu transmisia Easytronic. Noul Opel Tigra TwinTop va fi asamblat de catre Heuliez, comercializarea urmand sa debuteze la finele verii.