Opel Astra 1.8 16V

Apropo.ro / 03.08.2004, 16:30
Opel Astra 1.8 16V
Rugby-ul este o competitie extrem de disputata. Lucrurile stau la fel si in fotbalul american. Inconjurat de adversari masivi si puternici, nu tocmai prietenosi, iti trebuie nervi de otel si o vointa imensa pentru a castiga un meci. Sau macar pentru a inscrie un eseu. In clasa compacta,

Rugby-ul este o competitie extrem de disputata. Lucrurile stau la fel si in fotbalul american. Inconjurat de adversari masivi si puternici, nu tocmai prietenosi, iti trebuie nervi de otel si o vointa imensa pentru a castiga un meci.

Sau macar pentru a inscrie un eseu. In clasa compacta, situatia este oarecum asemanatoare. Ajunge sa privim „actorii” Ford Focus, Renault Megane II sau VW Golf V pentru a realiza intentiile serioase de care dau dovada. Acum intra in scena Opel. Mai precis noua generatie Astra, versiunea testata de noi fiind echipata cu motorizarea pe benzina 1.8 litri 16V si nivelul de echipare „Sport”.

Avem de-a face cu un design radical, accentuat prin jantele de 17 toli si pragurile inscriptionate cu numele modelului. Partea frontala abandoneaza nota „cuminte” abordata de vechiul model, fiind completata de un plafon puternic arcuit la partea din spate si stopuri de dimensiuni apreciabile. Revolutia este numele cartii pe care a mizat Opel, evolutia fiind complet scoasa din ecuatie. Lucru perfect valabil si in habitaclu. Scaunele sport cu o sustinere laterala optima, volanul multifunctional cu trei brate si insertiile din aluminiu – toate fac parte din „meniu”.

O data familiarizat cu habitaclul, simti un impuls interior. Vrei sa demarezi cat se poate de repede, impresie pe care vechiul model cu greu o oferea. Propulsorul de 1.8 litri dezvolta 125 CP si 170 Nm, fiind cuplat la o cutie de viteze manuala in 5 trepte. Pentru a putea valorifica la maxim potentialul acestuia, este necesara schimbarea vitezelor la peste 4000 rpm. Ar fi fost totusi de preferat o transmisie cu rapoarte mai scurte, care sa te implice mai mult.

In orice caz, butonul „Sport” amplasat pe consola centrala are grija sa accentueze pretentiile dinamice si sa elimine nemultumirile. O data apasat, el intareste raspunsul directiei, scade sensibil timpul de selectare a vitezelor si face ca acceleratia sa ofere puterea necesara intr-un interval mai mic. Cat despre suspensie, aceasta filtreaza bine neregularitatile drumului, sistemul de franare avand grija sa mentina pasagerii departe de potentialele pericole. Totusi, oricat de performante ar fi, franele noii generatii Astra nu pot opri modelul din cursa catre un eseu decisiv. Pe care, fie ca ne place sau nu, Opel si-l trece in cont fara menajamente.

Autoshow

Tags: