Daca vreti neaparat un mastodont cu doua portiere si savoare de secolul trecut, neaparat trebuie sa luati în considerare si noul Bentley Brooklands.
Prin comparatie, Continental GT se adreseaza milionarilor cu frustrari sexuale datorate depasirii pragului de 40 de ani, în timp ce Brooklands este destinat clar bunicilor milionari, care s-au resemnat si privesc puterea în alt mod. De fapt, pâna si presedintele companiei, Franz-Joseph Paefgen, declara ca masina este inspirata din trecutul glorios al marcii, amintind de celebrii „Bentley Boys” de pe pista de curse Brooklands din 1920. De fapt, mesajul ascuns al domnului Paefgen ar fi ca pachebotul de cinci metri lungime se adreseaza chiar celor care au prins perioada „Bentley Boys”… Poate de aceea masina va fi construita în doar 550 de exemplare, fabricate manual dupa vechile retete.
Daca facem referire la coupe-urile de lux de pe piata, noul Brooklands va iesi clar în evidenta în primul rând datorita masivitatii. Totusi, automobilul ne surprinde prin fluiditatea impozanta, lungimea fiind intentionat mai mare decât ar fi fost necesar. Împreuna cu linia relativ joasa a plafonului si suprafata vitrata laterala nu prea generoasa, ansamblul devine majestuos, fiind total diferit de sportivitatea lui Continental GT. Jantele imense de 20 inch adauga un plus greutate si un dinamism sobru, asa încât noul Brooklands devinne un pretendent serios al titlului de „pachebot de sosele”. Oricum, ne asteptam ca oricare dintre clientii acestui model sa dispuna si de yacht, asa încât ambianta interioara ultra-luxoasa în stil antebelic va fi pe gustul oricui – mai ales pe cel al lui madam Cruella, careia proabil nu i-ar ajunge nici macar 101 dalmatieni pentru a-si decora habitaclul extrem de generos, mai ales pentru pasagerii din spate.
Sub capota, inginerii se lauda cu (bineînteles) cel mai puternic V8 produs vreodata de Bentley. Un V8 mai puternic decât V12-le de pe Rolls Royce Phantom cu aproape 100 CP – eat this, bavarians! Nu mai putin de 530 CP si 1.050 Nm dezvolta cei 6,75 litri, ajutati de un sistem twin-turbo, ceea ce garanteaza proprietarului o carte de vizita baritonala de mare efect. Ceea ce ar putea face masina atractiva pentru destui hip-hop-eri, în ciuda faptului ca Brooklands nu dispune de prea multe detalii care sa se preteze bling-bling-ului, precum Rolls-urile din garajele milionarilor de ghetou. Cutia de viteze automata are sase trepte, în timp ce inertia masinii va fi tinuta în frâu de un evoluat sistem ESP si de un convertor de cuplu special conceput. Pentru cei interesati, cutia de viteze are si un program semimanual, cu schimbarea secventiala a treptelor – ne îndoim ca va exista vreun client care sa gaseasca aceasta functie utila.
Datele oficiale privind performantele automobilului sau preturile pentru care va fi acesta comercializat nu au fost facute, deocamdata, publice. De fapt, nici nu prea conteaza: Brooklands are nevoie în mod clar de o autostrada lunga, dreapta si necirculata. Iar pretul nu este un subiect care sa conteze asa de mult în liga careia îi apartine masina. Eventual ar putea deveni scandalos daca potentialii clienti l-ar considera prea mic… Totusi, Brookland se estimeaza ca va costa cu cel putin cinizeci de mii de euro mai putin decât Rolls Royce Drophead Coupe, clientii pregatindu-se sa semeneze cecuri de circa 200.000 euro.
Citeste mai mult in ProMotor