O vara pe din doua
Prima ediție a „Festivalului verii” costa bugetul local peste o jumatate de miliard: sonorizare, sistemul de iluminat, materiale promoționale, plata formațiilor. Coca-Cola și European Drinks investesc fiecare în manifestarile proprii circa 300 de milioane lei în bani, logistica și produse.
Rețeta unui festival e simpla: magulești sponsorii, tocmești cateva formații, bați palma cu tarabagii și aștepți sa-ți vina mușterii la concert pe gratis. Daca nu se lasa cu ploaie sau bataie, succesul e garantat. Ca sa-și împace sponsorii tradiționali (Coca-Cola și European Drinks), Primaria Oradea a fost nevoita sa organizeze deodata doua festivaluri, în colțuri opuse ale orașului.
Un loc pentru fiecare – 14 Vasilescu
Practic, municipalitatea se concureaza singura. Oradenii au de ales între „Festivalul verii pentru tineret” din ștrandul Ioșia, sponsorizat de trustul fraților Micula și „Festivalul verii în Cetate”, finanțat de racoritoarea cu sigla roșie. „Daca era o singura locație, sigur unul dintre sponsori s-ar fi retras”, explica Cristian Vasilescu , organizatorul manifestarilor.
În principiu, ”Festivalul verii pentru tineret” are public asigurat dintre oradenii care oricum merg la ștrand. Pentru alegerea facuta, cei 200 de clienții platitori pe zi se bucura în week-end, pe langa concerte, de o prelungire a programului de scalda, pana la ora 22:30. Daca mai rezista dupa ce i-a batut toata ziua soarele și berea în cap…
Scena migratoare
Oradenii care aleg șanțul Cetații scapa mai ieftin. Fiindca e gratuit, cei 20.000 lei de bilet raman pentru doua beri la halba, un balon la copil sau trei mititei. În schimb, municipalitatea le-a pregatit un adevarat program de orientare turistica.
Scena firmei Coca-Cola se muta saptamanal. Daca duminica spectacolele s-au ținut în curtea palatului princiar, în acest week-end scena migreaza în șanțul Cetații, înspre strada Griviței.
Pana la sfarșitul manifestarilor, oradenii, umbland dupa scena, vor avea ocazia sa admire zidurile din toate unghiurile. Ghidușia cu mutarea scenei costa bugetul manifestarii 300 de dolari, de fiecare data!
Mia de platitori
Proprietarii de tarable se plang ca mușterii sunt saraci. În principiu, toți se bat pe circa o mie de clienți cu bani, cam cate bilete vand într-un week-end cluburile și discotecile oradene. Faptul ca în loc de una se țin doua manifestari concurente împarte potențialii clienți, iar principalii sponsori ai manifestarilor și comercianții care au pariat pe ele greu vor scoate profit.
Asta înseamna ca Primaria va reuși cu atat mai greu sa-i convinga pe sponsori sa scoata bani pentru „Toamna Oradeana”, festival pentru care se cauta finanțatori înca de pe acum…
Armata contra Blondy
Week-endul care vine, greul manifestarilor se muta în Cetate. Sambata și duminica, în șanțul dinspre Calea Clujului, are loc concertul extraordinar susținut de Muzica Reprezentativa a Armatei. La polul opus, spre strada Griviței, vor concerta trupele N&D, Blondy și Senzor aduse de Protruck-Iveco.
„Festivalul verii pentru tineret” din ștrandul Ioșia continua sambata cu „Întalnirea de tineret din zona limitrofa”, iar duminica prin concursuri sportive și discoteca.
[Bihoreanul]