O afacere care iti intra in baie si ramane acolo

Apropo.ro / 18.06.2007, 08:58
O afacere care iti intra in baie si ramane acolo
Pe fondul expansiunii fara precedent a lucrarilor din constructii si mai ales din zona amenajarilor interioare, importatorii de mobilier de baie si producatorii autohtoni se lupta sa intre in baile romanilor. Una dintre primele companii care au intrat pe piata productiei de mobilier de

Pe fondul expansiunii fara precedent a lucrarilor din constructii si mai ales din zona amenajarilor interioare, importatorii de mobilier de baie si producatorii autohtoni se lupta sa intre in baile romanilor.

Una dintre primele companii care au intrat pe piata productiei de mobilier de baie a fost firma cu capital mixt italo-roman Arthema, infintata in 1996 la Timisora.

„Cu toate ca ne-am infiintat in 1996, activitatea de productie a mobilierului de baie am inceput-o cu un an mai tarziu, cei care au pus in practica aceasta idee fiind Mirel Ceulescu impreuna cu asociatul sau italian Pierangelo Malavasi. Din 1996 pana in 1998 am produs exclusiv pentru o companie din Italia, iar in anul 1998 am intrat si pe piata romaneasca, la inceput destul de timid datorita faptului ca mobilierul de baie in acea perioada nu era vazut ca fiind un lucru esential intr-o baie”, spune Csilla Pfeifer, marketing& sales Arthema.

Potrivit reprezentantului firmei timisorene, piata in faza de demarare a afacerii cu mobilier de baie era destul de rezervata pentru desfasurarea acestor activitati, insa in momentul de fata, Csilla Pfeifer crede ca mentalitatile si gusturile oamenilor s-au schimbat, compania reusind atat sa isi consolideze pozitia pe piata, cat si sa diversifice oferta de produse.

„In prezent mobilierul produs de compania noastra se adreseaza fiecarui segment de clienti, indiferent de categoria sociala din care fac parte, astfel ca am dezvoltat o gama de produse pentru clasicele bai de apartament, unde dimensiunile mobilierului sunt cuprinse intre 45 si 55 cm, dar si linii de mobilier tip Tosca, Stilo, Primavera Cires, Primavera Wenge, Maya, Venezia si Quartz au fost fabricate pentru segmentul mediu-inalt al clientilor nostri, iar in topul portofoliului actual de produse al companiei noastre se afla liniile de mobilier Kuadra, Acqua si Trend”, precizeaza Csilla Pfeifer.

In prezent mobilierul de baie produs de Arthema este comercializat prin intermediul magazinelor de prezentare din tara si printr-o retea nationala proprie de distributie.

Partenerii externi de afaceri ai companiei sunt din Italia, Ungaria, Serbia, Bulgaria, Moldova, Danemarca, Norvegia si Germania.

„Strategia noastra pentru viitor este sa ne dezvoltam pe segmentul mediu-inalt, primi pasi in aceasta directie fiind facuti odata cu crearea si lansarea liniilor de mobilier adaptata acestei clientele”, spune Csilla Pfeifer.

Potrivit reprezentantului firmei timisorene, la Arthema procesul de productie a mobilierului de baie este in mare masura computerizat, incepand de la prelucrarea materiei prime si pana la finisarea produselor cu ajutorul robotilor de bucatarie.

„Din 2000 am inceput sa ne dezvoltam si pe partea de prelucrari tehnologice in marmura, granit si compozit, astfel ca in momentul de fata desfasuram si astfel de activitati”, tine sa precizeze Csilla Pfeifer.

Datorita exploziei imobiliare si investitiilor din constructii in ultimul timp, conducerea companiei Arthema estimeaza pentru acest an realizarea unei cifre de afaceri de 5 mil. euro, in crestere cu 25% fata de anul 2006.

„Dezvoltarea cerintei de mobilier de baie pe piata romaneasca si cresterea exportului pentru produsele noastre sunt factori care vor contribui in mare masura la evolutia pozitiva a cifrei de afaceri in acest an”, spune Csilla Pfeifer. Ponderea exportului in prezent reprezinta 20% din totalul cifrei de afaceri a companiei Arthema.

„Pe piata, in prezent, principalii competitori ai companiei noastre sunt Galvaplast pe segmentul economic, Martplast pe segmentul economic-mediu si Savini Due pe segmentele economic, mediu si inalt, cat si diversi importatori de mobilier de baie din Italia, Spania si Polonia, spune reprezentantul firmei timisorene.

Arthema isi desfasora activitatea de productie intr-o fabrica cu suprafata de 6.000 mp, cu un numar de 85 de angajati. Arthema produce diverse tipuri de mobilier de baie, corpuri suspendate, dulapioare, etajere, accesorii pentru mobilier si suporturi pentru chiuveta, cat si diverse tipuri de oglinzi.

Un alt investitor italian care a ales Romania a fost compania Savini Due, care a achizitionat o fabrica de mobila in Sebes, judetul Alba, si a inceput sa exporte pe piata europeana a mobilierului de baie de la sfarsitul anului 2003. Compania dispune in momentul de fata de 350 de angajati si de o suprafata de productie de 12.000 mp, de unde livreaza produse si pe piata interna.

„Compania noastra a pornit de la experienta „casei-mama” italiene Savini, cu scopul de a reproduce in Romania un model de afacere care in Italia a avut un succes deosebit si care a ajutat firma Savini sa devina lider in sectorul mobilierului de baie.

In Romania piata in domeniul nostru de activitate are un imens potential de dezvoltare in continuare, dezvoltare care are la baza expansiunea in ultimul timp a constructiilor si amenajarilor interioare”, spune administratorul companiei Savini Due, Piersante Savini.

„In 2004 am inceput activitatea pe aceasta nisa de piata intr-un context dificil, cererile erau doar pentru produsul economic si cel de lux, din acest motiv mobilierul de baie produs de compania noastra intra cu dificultate pe piata. Piata de atunci si pana in prezent a inregistrat mari transformari, astfel ca in momentul de fata au aparut tot mai multe solicitari pentru mobilierul de nivel mediu, produs fabricat si comercializat si de compania noastra”, spune Piersante Savini.

Potrivit reprezentantului firmei Savini Due, compania estimeaza pentru acest an realizarea unei cifre de afaceri de 12 milioane de euro, in crestere cu 37,5% fata de anul trecut.

„Cred ca vom intampina si in perioada care urmeaza o schimbare majora a cererii pe piata, in sensul ca pana de curand se delimitau doua tipologii de clienti, cei care preferau mobilierul economic si cei care alegeau mobilierul luxos. Pentru a veni in intampinarea noii clase sociale medii care este intr-o continua crestere in Romania, companiile care activeaza in domeniul productiei sau comercializarii de mobilier, trebuie sa ia in considerare cerintele acestei clase pentru un produs de nivel intermediar, spune Piersante Savini.

Potrivit administratorului Savini Due, compania a investit anul trecut aproximativ un milion de euro pentru extinderea suprafetei de productie cu 3.000 de metri patrati si marirea numarului de mijloace de transport pentru marfa, iar pentru 2007 vor fi investiti bani in utilaje tehnologice.

„Compania noastra produce o gama de peste 500 de articole de mobilier pentru baie, dulapioare suspendate, diferite tipuri de oglinzi, accesorii pentru mobilier si suporturi pentru chiuveta, articole pe care le comercializam prin intermediul lanturilor de magazine Romstal, Casa Ambient, Bricostore, Mobexpert, Dedeman, dar si in alte magazine de profil din tara”, spune Piersante Savini.

„Concurenta pe piata romaneasca vine din partea firmelor specializate in domeniul producerii mobilierului si accesoriilor pentru baie, principalii competitori fiind firmele Arthema din Timisora si Martplast din Bucuresti, dar si firmele care importa aceste produse”, spune Piersante Savini. Principalii furnizori ai companiei sunt Kronospan, Sirca Italia, Marmosim, Ecopack, firma detinand peste 200 de clienti activi. Partenerii de afaceri ai Savini Due pe piata externa sunt in principal tarile membre ale Uniunii Europene.

Desi nu exista statistici concrete in legatura cu valoarea pietei romanesti de mobilier pentru baie, principalii jucatori din domeniu cred ca acest segment reprezinta o zona cu un potential insemnat din totalul pietei de mobila din Romania.

Potrivit reprezentantilor producatorilor de mobilier de baie, piata autohtona va fi in continuare configurata de producatorii specializati, orientati spre un nivel ridicat de calitate si clientii care vor pune tot mai mult accent pe amenajarea bailor proprii la standarde europene.

Laurentiu Cotu – ZF Transilvania
Ziarul Financiar

Tags: