La cateva luni de la prezentarea oficiala a fotografiilor lui Porsche Cayenne la Salonul de la Geneva, a venit randul „fratelui de platforma” sa rupa gura targului, chiar si numai in imagine bidimensionala.
Dubla de lux al lui VW, Passat W8 – Phaeton se extinde cu Touareg, un SUV dedicat cartierelor rezidentiale din marile metropole. Touareg va fi cu siguranta atractia principala a standului Volkswagen de la Mondial de lÂ’Automobile de la Paris din toamna acestui an. Proiectul comun al lui Volkswagen si Porsche a inceput sa dea roade, Cayenne producand chiar inainte de inceperea comercializarii multe ganduri negre „actorilor” zonei de lux a segmentului SUV.
Cat timp Cayenne „a facut valuri”, Touareg si-a definitivat tinuta, care ramane fidela prototipului Advanced Activity Concept prezentat in ianuarie 2000 la Salonul Auto de la Detroit.
Fara sa fii un specialist, munca de diferentiere estetica intre Cayenne si Toareg se observa chiar de la prima vedere. Designul lui Touareg se inscrie in tendinta actuala a stilului modelelor Volkswagen de ultima generatie, influentele lui Phaeton fiind foarte clare. La fel ca si modelul-fanion, Touareg are un aer masiv, cu suprafete vitrate generoase, ce asigura habitaclului un aer rafinat.
Asemeni rivalilor sai, Touareg nu va parasi decat de extrem de rar asfaltul, accentul cazand pe confortul interior si pe calitatile dinamice, fara a fi neglijate aspectele off-road. Caroseria autoportanta integral galvanizata a fost aleasa ca fiind extrem de rezistenta la torsiune, insa mult mai usoara si mai silentioasa decat cea cu sasiu separat.
Conceput ca un tot-teren pentru 5 persoane, Touareg ofera un confort interior deosebit datorat in mare masura ampatamentului de 2860 mm, cu 5 mm mai lung decat al lui Cayenne. Interiorul se inspira direct din plansa de bord a limuzinei Phaeton, cu o consola centrala masiva in care troneaza un ecran cu cristale lichide.
In plus, habitaclul lui Touareg mai dispune si de numeroase accesorii de confort precum si climatizare electronica, cu reglaje separate pentru patru zone fata-spate. Portbagajul de dimensiuni medii pentru SUV-urile de lux are o capacitate totala de 550 litri, dar se poate extinde la 1570 atunci cand bancheta spate se rabateaza. Daca posesorul unui astfel de tot-teren va dori sa „traga” dupa el o rulota, va trebui sa tina cont ca Touareg poate remorca 3,5 tone.
Desi Tuareg este un SUV „pur sange”, el este dotat cu tot cea ce trebuie pentru evolutia off road. Volkswagen si-a dotat tot-terenul reductor distribuitor cu doua trepte si diferential central blocabil. El este prevazut cu un ambreiaj gestionat electronic care transfera automat cuplul motorului spre puntea fata sau cea spate in functie de conditiile de aderenta, dar el poate fi blocat si manual. Patinajul rotilor este impiedicat de dispozitivul EDS, care urmareste in permanenta alunecarea relativa a celor 4 roti.
Totusi, pentru aceia care vor dori sa struneasca un Touareg in teren accidentat, din lista de optiuni vor putea alege un diferential autoblocant pentru puntea fata si un altul pentru puntea spate si bare stabilizatoare decuplabile, echipamente care vor fi continute in pachetul off-road. Mai mult, este de mare ajutor inaltarea semnificativa a garzii la sol – pana la 300 mm – Touareg devenind SUV-ul cu cea mai mare garda la sol. In functie de motorizarea aleasa, Touareg dispune de o suspensie pneumatica si amortizoare gestionate electronic, astfel soferul isi poate alege o functionare tip sport sau confort.
Mai mult, echiparea de serie dispune de posibilitatea reducerii garzii la sol cu pana la 25 mm in momentul rularii cu peste 125 km/h. Tot in standard, Touareg dispune de ABS, ASR, ESP, amplificator la franarea de urgenta HBA si MSR, un regulator de cuplu care evita eventualul blocaj al rotilor in momentul unei retrogadari defectuase in treapta de viteza. Pe buna dreptate, toate aceste componente nu sunt deloc un lux pentru un automobil de teren cu pretentii de a atinge o viteza maxima de aproape 250 km/h in variantele cele mai puternice.
Cu toate ca Touareg si Cayenne impart foarte multe componente comune, partea propulsoare este complet separata. Volkswagen va pune la bataie pentru Touareg nu mai putin de patru propulsoare, doua pe benzina si doua diesel.
Touareg va fi animat din toamna de un 3,2 litri care livreaza 240 CP si de un super-diesel V10 de 5 litri care dezvolta 310 CP, propulsor ce se regaseste si sub capota lui Phaeton. In viitor, Volkswagen va include un TDi cu 5 cilindri in linie de 2,5 litri si un V8 pe benzina care va dispune de o cilindree de 4,2 litri.
Sursa: www.autoshow.ro