Traim intr-o epoca a „brandingului” si „marketingului” …
…si, ca un consumator de publicitate ce sunt, accept, in mare masura, creatiile agentiilor de publicitate si nu de putine ori imi plac si ajung sa fiu manipulat de mesajul lor.
Reclama la Mercedes E-Class, in care sunt anuntat ca „,noul E 270 CDI a parcurs 100.000 de mile fara intrerupere in 30 de zile” ma duce cu gandul la fiabilitate si ma determina parca sa analizez oferta celor din Stuttgart, noul SEAT Leon, cu a sa reclama intunecata dar plina de mister ma duce cu gandul la performante dinamice si asa mai departe.
Am vazut reclamele la FIAT Panda si… creierul meu s-a blocat. Am vazut echipa de bob a Jamaicai colindand tinuturile inzapezite ale Alpilor si intrand in tot felul de incurcaturi si mi-am dat seama ca, pentru o secunda, nu m-am gandit la nimic.
Sa fie de vina neuronii mei supusi stresului cotidian sau chintesenta nimicului transmis de reclama? Poate sinapsele mele nu se descarca suficient de rapid pentru a face deductiile logice necesare pentru a intelege mesajul si pentru a ma determina sa dau fuga la cel mai apropiat concesionar FIAT pentru a-mi comanda o Panda.
Poate creierul meu de est-european, caucazian, foarte putin aplecat asupra culturii caraibiene, nu poate empatiza cu aventurile celor patru magnifici RASTA MAN.
Iar cum creierul meu este destul de similar cu cel al caucazianului esteuropean de nivel mediu, nu inteleg cum FIAT ar putea ajunge sa ne convinga sa-i cumparam micuta cutiuta de chibrituri prin acest spot.
Si nu poate sa ne convinga, iar rezultatul acestei neputinte este persistarea in agonia financiara, agonie din care concernul italian nu prea mai reuseste sa isi revina.
Panda este un automobil de clasa mini, destinat in special publicului feminin, mai deschis la ideea de a conduce o poseta motorizata prin aglomeratia de zi cu zi. Iar trendset-erii sunt cu totul altii decat echipa de bob a Jamaicai.
Nu de alta, dar bobul si feminismul sunt doua lucruri la fel de inrudite precum Jeremy Clarkson si ultimele tendinte in moda. Sau poate a fost o greseala a celor de la firma de curierat ce au dus spotul la TV in Europa, in loc de Jamaica?
Ramane de cercetat…