Formatiile Williams si McLaren sustin ca Ferrari au aripi flexibile. Teamul din Maranello le acuza ca folosesc cauciucuri neregulamentare.
În aceasta perioada, lupta dintre echipe se duce pe circuitele de teste, dar multe fitiluri aprinse sfîrîie spre bombele ce explodeaza în culise.
Ferrari nu este tocmai un team invulnerabil, Michael Schumacher fiind la un pas de abandon în Marele Premiu de la Imola. Motivul, dezvaluit de o revista de specialitate, l-a constituit noul volan al lui Schumacher. În ultimele tururi, Jean Todt a dorit sa modifice regimul de functionare a motorului, coborînd turatiile, pentru a nu risca un abandon.
Volanul nu a raspuns comenzii date de la boxe si la standuri a început agitatia, fiind pregatit un nou volan. Michael Schumacher nu a vrut însa sa intre la boxe, ceea ce ar fi însemnat ratarea victoriei, reusind sa stapîneasca masina.
Surprize în teste
În verificarile de la Mugello, Kimi Raikkonen a reusit sa fie mai rapid cu opt zecimi de secunda decît pilotul de teste al lui Ferrari, Luca Badoer, care a mers cu masina din acest sezon. În acelasi timp, Jenson Button (Renault) înregistra la Silverstone un timp cu 25 de sutimi pe tur mai bun decît Ralf Schumacher (Williams).
Acuze reciproce
Duelurile de culise sînt însa mult mai aprinse. Primul a ridicat piatra Ross Brawn, directorul tehnic de la Ferrari, care a acuzat formatiile ce folosesc anvelope Michelin – printre care McLaren si Williams -, ca folosesc antrenamentele de vineri pentru tocirea cauciucurilor de cursa, ceea ce „nu e fair-play”. Gumele Michelin functioneaza mai bine tocite, cele Bridgestone nu au nevoie de acest uzaj.
Raspunsul nu s-a lasat mult timp asteptat. Ieri, postul RTL a difuzat o stire conform careia Ron Dennis, directorul formatiei McLaren, a depus la Federatia Internationala de Automobilism o caseta video filmata la Imola în care se vede cum eleroanele din fata si din spate ale masinilor Ferrari se curbeaza mai mult decît o permite regulamentul. Acest fapt se petrece pe liniile drepte, unde viteza e mare. Si cei de la Williams au depus o plîngere cu acelasi subiect.
Aripa flexibila e un truc pe care Ferrari l-a mai încercat în 1996, dar în partea frontala. Întrucît deformatiile acesteia sînt direct proportionale cu viteza masinii, curbarea ei nu poate fi masurata, ci doar sesizata pe înregistrarea video. Acum, ca si atunci, reclamatiile au fost respinse.
Ross Brawn a replicat astfel: „Cînd ai o masina rapida, toti încearca sa caute explicatii simple si neadevarate. Monoposturile noastre sînt perfect regulamentare”.
Sursa: www.prosport.ro