Noul Porsche 911 – Power Play

13 05. 2004, 15:27
Porsche AG a prezentat primele fotografii si informatii oficiale ale noii generatii 911, cunoscuta sub numele de cod 997. Pastrand acelasi design inimitabil si beneficiind de numeroase imbunatatiri la nivel tehnologic, noile versiuni vin sa consolideze mitul 911. Pentru prima data

Porsche AG a prezentat primele fotografii si informatii oficiale ale noii generatii 911, cunoscuta sub numele de cod 997. Pastrand acelasi design inimitabil si beneficiind de numeroase imbunatatiri la nivel tehnologic, noile versiuni vin sa consolideze mitul 911.

Pentru prima data incepand din 1977, producatorul german Porsche lanseaza doua noi modele ale best-seller-ului 911 in acelasi timp. Faceti cunostinta cu 911 Carrera si 911 Carrera S, gata sa devoreze sute de kilometri de asfalt. Dispunand de un propulsor boxer de 3.6 litri, Carrera ofera 325 CP si 370 Nm, sprintul pana la 100 km/h fiind anuntat la 5 secunde. Cat despre viteza maxima, producatorul estimeaza o valoare de 285 km/h. In cazul in care aceste cifre nu va multumesc, puteti alege oricand Carrera S.

Echipat cu un nou propulsor de 3.8 litri, coupe-ul propune 355 CP si 400 Nm. Prima „suta” este atinsa in 4.8 secunde, in timp ce acul vitezometrului se va opri la 293 km/h.

Totodata, ambele versiuni dispun de noi transmisii cu 6 trepte si un tren de rulare revizuit. In cazul modelului Carrera S, acesta include in dotarea standard si suspensia activa „inteligenta” PASM (Porsche Active Suspension Management). Setat in modul „Normal”, PASM ofera ocupantilor o rulare confortabila. De indata ce modul „Sport” este activat, amortizarea suspensiei devine mai rigida, mai apropiata de cea a bolizilor de curse. Pe langa PASM (disponibil la cerere si pentru Carrera), ambele modele pot fi echipate cu pachetul „Sport”, care coboara garda la sol cu 20 mm si ofera, in plus, si un diferential spate auto-blocabil.

Pe langa upgrade-ul tehnologic, noua generatie 911 vine echipata cu jante de dimensiuni marite. Astfel, 911 Carrera beneficiaza, standard, de 18 toli si anvelope 235/40 ZR (fata), respectiv 265/40 ZR (spate). In cazul versiunii Carrera S, avem de-a face cu jante de 19 toli si anvelope 235/35 ZR (fata), respectiv 295/30 ZR (spate). Foarte probabil, nu veti remarca toate aceste detalii decat daca ati fost atenti la cele mentionate anterior. Asta deoarece privirile vor fi atintite asupra design-ului caroseriei.

La partea frontala, blocurile optice circulare adopta forme apropiate de cele ale generatiilor precedente, fiind elegant completate de catre proiectoare aditionale. In plus, aripile sunt acum mai evazate, oglinzile retrovizoare dispunand de un nou sistem de prindere. Silueta fascinanta se termina cu stopuri inguste ce amintesc de Carrera GT, un eleron aerodinamic reproiectat si evacuari rectangulare sau circulare, in functie de versiune.

Lansarea oficiala pe continentul european va avea loc pe 17 iulie. Pana la viitoare detalii, mentionam doar preturile de pornire comunicate de Porsche: 64.700 Euro (Carrera) si 73.300 Euro (Carrera S). In Germania, cu TVA inclus, noul 911 Carrera ajunge la 75.200 Euro, in timp ce pentru un 911 Carrera S va trebui sa „deblocati” 85.176 Euro.

Autoshow