Noul Jaguar S-Type

14 02. 2005, 16:24
Cand vanzarile unui automobil scad, iar lumea uita de existenta acelui model, cand responsabilii de marketing nu mai au ce sa promoveze la o masina veche de cativa ani, luminile rampei se pot totusi reaprinde la cuvantul magic facelift. Nu mai conteaza ca schimbarile sunt minore si abia

Cand vanzarile unui automobil scad, iar lumea uita de existenta acelui model, cand responsabilii de marketing nu mai au ce sa promoveze la o masina veche de cativa ani, luminile rampei se pot totusi reaprinde la cuvantul magic facelift.

Nu mai conteaza ca schimbarile sunt minore si abia se vad, ca motoarele sunt cam aceleasi si ca la interior s-au mai adaugat doar cateva detalii fara mare importanta.

Toata lumea afla ca are de-a face cu o masina cu totul si cu totul noua, deosebita, extraordinara. Intr-o perioada in care se lanseaza cateva sute de modele noi anual, facelift-urile isi au rolul lor, pur economic. Nimeni nu a programat un facelift pentru ca s-au plans clientii de design-ul bordului, ci pentru ca o hartie de la departamentul de marketing a sugerat nevoia unui eveniment care sa promoveze si sa sustina vanzarile.

Asa s-a intamplat si la Jaguar, cu unul dintre cele mai bine cotate modele ale sale, S-Type, aflat in cel de-al cincilea an de viata. Concurent pentru E Klasse si BMW Seria 5, S-Type purta deja povara anilor.

Nu va asteptati insa la schimbari senzationale. Constructorul din Coventry a modificat in special partea tehnica a masinii, asa incat design-ul exterior, marcat de uriasa grila fata, este aproape neschimbat, interventiile putand fi descoperite doar la o cercetare atenta, cu o lupa foarte puternica.

S-Type a primit totusi la acest facelift noi suspensii fata, o noua transmisie automata cu 6 rapoarte si dispune acum de trei motorizari. Modelul de baza este dotat cu un motor V6 de 2,5 litri, imprumutat de la X-Type, in timp ce, la cei 240 de cai ai sai, propulsorul de 3 litri a fost regandit pentru performante superioare. Jaguar a renuntat la motorul de 4 litri, acesta fiind inlocuit cu unul de 4,2 litri, care furnizeaza mai multa putere. Cu 400 de cai, acesta va dota versiunea ultrasportiva S-Type R, care va atinge suta de kilometri in doar 5,3 secunde.

Pentru a raspunde exigentelor pietei auto, atat de insetata de motorina, S-Type se lauda acum si cu un bloc diesel V6 de 2,7 litri, fruct al colaborarii dintre Peugeot, Citroen si Ford. Acest propulsor bi-turbo, care va fi de gasit si pe 407, 607 sau Mondeo, va aparea insa abia in luna iunie.

La capitolul motoare mai performante, masina este mai usor manevrabila gratie greutatii scazute rezultate din folosirea aluminiului la capota fata, fapt ce imbunatateste distributia greutatii fata-spate. Interiorul, tipic britanic, se remarca prin lux si eleganta. Si aici schimbarile sunt minore, trebuind remarcate doar redesenarea cadranelor de bord si folosirea unor materiale mai bune. In schimb, pentru prima data in istoria Jaguar, clientii pot opta acum pentru un interior fara insertii din lemn, dotat insa cu un look mai modern, dat de folosirea finisajelor din aluminiu.

Daca Jaguar va fi lansat oficial in Romania peste cateva saptamani, S-Type ar putea sosi la Bucuresti la finele lui aprilie. Din acel moment, toti cei care s-au saturat de marcile asociate pana acum fotbalistilor sau manelistilor vor putea cheltui intre 38.000 si 75.000 de euro pe o masina tipic britanica: sofisticata, clasica si cu un stil aparte.

ProMotor