Noul Cherokee calca totul in picioare
Lansata la Salonul Auto de la New York, noua generatie Jeep Grand Cherokee va fi comercializata din 2005, dar face deja valuri. Cherokee-ul este deja primul în clasa sa la capitolul tractiune si putere, are un motor obraznic, inovator, care, in ciuda apetitului american pentru combustibil, mai face si economie de carburant. Cit despre calitatea produsului, numai de bine. Designul este inconfundabil, in pofida liniilor moderne evidente, lasind loc comentariilor care vorbesc despre „un simplu face-lift”. Una peste alta, grila radiatorului este primul element care te face sa spui fara sa eziti „uite un Grand Cherokee!”.
Interiorul porneste din punctul in care ramasese la modelele anterioare, adica unul extrem de pretentios, si creste in confort si rafinament. Scaunele sint imbracate in piele sau plus si sint reglabile pentru orice conformatie. Plansa de bord este bicolora, cadranele au ramele cromate, iluminarea lor folosind leduri.
Trei motoare
Motorizarea este, credem noi, punctul forte. Doua premiere si un motor testat deja, constituie cele trei oferte. Primul motor este un V6 de 3,7 l cu o putere de 210 cai, apoi cel de 4,7 l SOHC, existent si pe vechea generatie. Regina balului este insa impresionantul V8 HEMI, de 5,7 l, lansat pe Chrysler 300C si Dodge Magnum, adaptat pentru un vehicul off-road. O caracteristica a acestui V8 este prezenta sistemului MDS (Multi-Displacement System) care supravegheaza functionarea motorului si intrerupe alimentarea in 4 din cei 8 cilindri in momentele de rulaj uniform ce nu necesita putere, cu o economie de carburant de 20 %.
Quadra Trac
Transmisia este nou nouta, automata in 5 trepte, si ofera o optimizare perfecta a consumului in combinatie cu motorul de 3,7 l. Pentru celelate doua motoare este utilizata cutia 545 RFE, laudata pentru discretia cu care schimba vitezele si pentru capacitatea de a pune in valoare cuplul. Ambele cutii au in dotare sistemul de viteze ERS (Electronic Range Select), in premiera pe Cherokee.
Tractiunea integrala are 3 variante de echipare care au la baza sistemele Quadra Trac. Prima versiune, Quadra Trac I, este complet automata si nu permite soferului actionarea asupra cutiei de transfer (NV140 cu o singura treapta). Quadra Trac II are la dispozitie noul diferential NV 245, cu sistem de control electronic al patinajului, anticipind orice posibilitate de pierdere a aderentei pe teren.
Asadar, toamna lui 2004 si apoi 2005 vor veni cu noul Cherokee in showroom-uri, iar concurenta tremura de pe acum, simtind parca apetitul pietei premium pentru SUV-uri cu inclinatii mai degraba spre off-road decit spre sosele. Doar o surpriza mai poate schimba totul.
ProMotor