Noul Audi A6
Priviti si va minunati! Dupa senzationalul A8 W12, Audi impresioneaza inca o data prin noua generatie A6, care doreste sa stabileasca noi standarde in segment. La fel cum a facut-o A8, considerat de multi jurnalisti cea mai sportiva limuzina din clasa de lux. Cu o lungime de aproape 5 metri (4.92 m), o latime de 1.86 metri si inalt de 1.46 metri, A6 nu poate trece neobservat. Mai ales ca ampatamentul a crescut cu 83 mm, ajungand acum la 2.84 m. Deja considerate „clasice”, proportiile modelului emana mai multa tensiune decat pana acum, cu acelasi plafon accentuat, asemeni unui coupe.
Inainte de a analiza stilistic noul model, trebuie sa mentionam cateva dintre inovatiile pe care acesta le aduce. Unul dintre cele mai avansate sisteme de iluminare din industrie, spre exemplu. Noul A6 este primul Audi ce poate primi optional faruri inteligente, capabile sa vada „dupa colt”. O alta premiera este reprezentata de luminile fazei scurte, disponibile in conjunctie cu Xenon Plus si farurile adaptive.
In plus, posesorul noului A6 se va „intalni” destul de rar cu cheia de contact. Aceasta include un transponder ce trimite semnale catre senzorul din portiera. O data verificate si autorizate, sistemul deblocheaza usile de indata ce soferul sau pasagerii actioneaza manerele. Tot prin intermediul cheii, posesorul poate debloca volanul si sistemul de aprindere prin telecomanda inainte de a se urca in masina. Ulterior, trebuie doar sa apese un buton pentru a porni motorul.
Indiferent de cum privesti lucrurile, noul model nu duce lipsa de motorizari. Cinci la numar, si toate noi pentru gama A6, amplasate longitudinal. Grupa „benzina” este reprezentata cu brio de doua propulsoare V6 (3.2 l FSI de 255 CP si 2.4 l de 177 CP), respectiv un V8 de 4.2 litri si 335 CP. La polul opus, divizia „diesel” scoate la atac un propulsor V6 de 3.0 litri si 225 CP, respectiv celebrul 2.0 l TDI de 140 CP, regasit pe VW Golf V si Audi A3. Ca transmisii, A6 propune cutii de viteze manuale si automate cu 6 trepte (Tiptronic) sau cutia automata CVT. Tractiunea poate fi fata sau integrala permanenta.
Deja va ganditi la cum se va comporta dinamic noul A6 si nu va putem acuza. Cu suspensie fata in patru brate si punte trapezoidala in spate, tinuta de drum promite sa fie de exceptie, mai ales ca directia Servotronic, dependenta de viteza, vine ca dotare standard. Adaugati multiplele sisteme electronice ESP, ABS, EPB, EBD si altele plus suspensia adaptiva pe perna de aer (disponibila din 2005) si concluziile vin de la sine: noul A6 nu glumeste deloc!
Dupa ce si-a facut debutul pe versiunea A8 L, impresionanta grila frontala „decoreaza” si noul A6, fiind o declaratie clara a viitoarei directii de design. Lateralul pastreaza aceeasi alura sportiva a vechiului model, plafonul devenind un adevarat „trademark” A6. Foarte originala este „cuta” inferioara, ascendenta catre partea din spate. Aici, noul A6 lasa sa se intrevada forme mult mai apropiate de A4 sedan. Stopurile au devenit mai inguste si mai dinamice, fiind evidentiate elegant de bagheta cromata care strabate orizontal hayonul.
De remarcat partea inferioara a acestuia si evacuarile duale, „prezenta” standard pe versiunile cu tractiune quattro. In interior, radical revizuit, avangardismul este nota dominanta. Avem parte de o plansa de bord foarte sportiva inspirata de Nuvolari (ceasurile sunt reunite in doua grupe cu forma unor „lacrimi”), un nou design pentru volan (cu trei si patru brate) si o consola centrala „populata” de comenzile climatizarii, sistemului audio si cele ale centralei infotainment MMI. In final, aflati ca volumul portbagajului este de 546 de litri. Acum puteti calcula singuri cate valize Louis Vuitton sau crose de golf Callaway incap aici.