Noua nebunie a lui Gibson: mayașii
Pe langa aceasta ambițioasa superproducție istorica, în planurile lui figureaza doua filme în care va avea rolul principal – în „Under and Alone” (R: Antoine Fuqua) va fi un agent federal infiltrat într-o renumita banda de motocicliști, iar în „Sam and George” (R: Richard Donner) va fi un deținut proaspat eliberat din închisoare, unde a stat douazeci de ani pentru o crima pe care nu a comis-o.
Cat despre „Apocalypto”, filmul le-a dat prilejul multora sa se întrebe care va fi soarta lui și ce se întampla cu Mel. Dupa ce a fost regizorul, producatorul și scenaristul producției „Patimile lui Hristos”, una dintre cele mai controversate din istorie, care s-a transformat însa în cel mai profitabil film independent al tuturor timpurilor, el își permite, evident, luxul de-a regiza doar ce vrea.
Noua lui pasiune e civilizația mayașa, iar unele voci spun ca riscurile de-a resuscita o alta limba antica (dupa aramaica) și de-a istorisi o poveste plasata într-o lume de-acum cateva mii de ani nu sunt deloc mici.
Însa Gibson s-a hotarat: eroii sai vor vorbi într-un dialect folosit azi în orașele Chichicastenango, Quetzaltenango și Cuchumatán din Guatemala, precum și în Mexic, Belize și Peninsula Yucatan, de vreo trei milioane de descendenți ai vechilor mayași.
În plus, filmul sau presupune realizarea unor decoruri impresionante, care sa reconstituie giganticele temple mayașe celebre deja în toata lumea.
Hollywood-ul vrea sa cucereasca Lumea Noua
Se pare însa ca Mel nu face decat sa urmeze cea mai noua tendința a regizorilor de la Hollywood, care, dupa Roma antica, Grecia și Persia antica, se îndreapta spre civilizațiile precolumbiene. Terrence Malick („The Thin Red Line”) tocmai a încheiat filmarile la drama „The New World”, despre exploratorul John Smith, nevoit sa supraviețuiasca printre baștinașii din Lumea Noua în secolul al XVII-lea.
Ron Howard („A Beautiful Mind”, „Cinderella Man”) lucreaza la „The Serpent and The Eagle”, povestea sangerosului Hernando Cortez, care a înecat în sange națiunea azteca în secolul al XVI-lea și care a fost indus în eroare de o prințesa azteca pe care o luase ca sclava atunci cand i-a cerut sa-l conduca la vestitele comori ale poporului ei.
O alta producție, „Aztec”, care nu are înca distribuția stabilita, îl va avea ca erou pe Tez, un sclav nevoit sa supraviețuiasca unui sangeros joc cu mingea, ai carui învinși erau condamnați la moarte (în frunte cu capitanul echipei) și în care penalty-urile erau aplicate sub forma loviturilor de sageata.
Cu toate acestea, proiectul lui Mel Gibson este înca întampinat cu spranceana ridicata. Daca în cazul „Patimilor lui Hristos”, spun scepticii, era vorba despre o religie îmbrațișata de un numar imens de oameni și de o portretizare neobișnuita a figurii cristice, de aceasta data e vorba despre un film cel mai probabil de acțiune, cotat cu „R”, care va fi vorbit în mayașa și se va petrece acum mii de ani… Deocamdata, Mel a fost poreclit „Crazy Risk Taker”. Dar poate ca știe el ce știe, nu-i așa?
Citește mai multe despre Mel Gibson numai în