Nou sistem de franare marca Mercedes
Noul SL include in serie sistemul Sensortronic Brake Control (SBC), de fapt acelasi sistem al lui Vision SLR. SBC este special pentru ca foloseste senzorii ABS si ESP (Electronic Stability Program) in asa fel incat unitatea centrala poate calcula presiunea optima pentru fiecare situatie. Daca automobilul este in pericol de derapare pe suprafete ude in timpul unei franari in curba, SBC intervine aplicand presiune maxima asupra rotilor.
Cresterea vitezei de reactie a sistemului de franare a fost posibila prin imbogatirea sistemului hidraulic cu unul electronic. Creierul franei electro-hidraulice este unitatea de control si coordonare care nu retine numai datele senzorilor, cum ar fi viteza rotii, unghiul de bracare, acceleratia transversala, dar calculeaza si starea momentana a deplasarii. Daca soferul „ataca” pedala de frana, senzorul cursei pedalei masoara cata „franare” este dorita si transmite valoarea unitatii de control.
Aceasta unitate calculeaza presiunea optima asupra fiecarei roti si furnizeaza mai departe informatia unitatii hidraulice. Valvele sistemului hidraulic, controlate electronic, aplica presiunea optima asupra fiecarei roti. Aplicarea rapida a presiunii reduce considerabil distanta de franare in situatii de urgenta. In acelasi timp, performantele sistemelor ABS, ASR si ESP sunt imbunatatite de un control precis datorat senzorilor.
Daca computerul retine ca stoparea efectiva s-a redus din cauza unei frane ude, SBC adapteaza automat presiunea de franare noii stari de fapt. SBC poate preveni derapajul partii posterioare cand soferul intoarce automobilul pe o sosea cu polei.