Nissan – Renault primul automobil

27 02. 2002, 10:13
La trei ani dupa ce au încheiat un parteneriat, compania nipona Nissan Motor Co Ltd și grupul francez Renault SA au lansat primul automobil construit pe o platforma comuna - modelul March, sau Micra dupa cum este cunoscut în Europa "Astazi pot spune ca Nissan este pregatit pentru

La trei ani dupa ce au încheiat un parteneriat, compania nipona Nissan Motor Co Ltd și grupul francez Renault SA au lansat primul automobil construit pe o platforma comuna – modelul March, sau Micra dupa cum este cunoscut în Europa

„Astazi pot spune ca Nissan este pregatit pentru creștere”, a declarat, marți, directorul executiv al companiei nipone, Carlos Ghosn, cu ocazia lansarii noului autovehicul.

Nissan a parcurs un drum lung din martie 1999, cînd Renault a cumparat un pachet de 36,8% din capitalul sau. Dupa ce a închis cinci uzine, a disponibilizat 21.000 de angajați, a redus numarul de furnizori și a înregistrat profituri record, producatorul auto nipon a devenit un exemplu pentru o restructurare de succes.

Ghosn a mai indicat, marți, ca Nissan va consemna un profit net record în exercițiul ce se va încheia la 31 martie, ca și venituri operaționale semnificative, însa a refuzat sa ofere detalii mai precise.

Anul trecut, Nissan a prognozat un profit net de 330 miliarde de yeni (2,47 miliarde de dolari), inferior cu 0,3% celui înregistrat în anul precedent, însa a indicat ca va revizui estimarea în sens pozitiv, în cazul în care situația pieței este favorabila.

Însa, în ciuda succesului sau, o întrebare planeaza asupra companiei: poate Nissan sa efectueze o tranziție lina de la un producator auto în proces de restructurare la un producator auto în expansiune? Sau anii de scadere a vînzarilor și modele nerentabile se vor dovedi dificil de depașit?

În America de Nord, Nissan a raspuns criticilor prin succesul repurtat de modelul Altima, care a cîștigat premiul „Mașina Anului” la salonul auto de la Detroit.

Însa în Japonia și Europa, zone unde domina automobilele de mic litraj, juriul nu a deliberat înca. Vînzarile modelelor lansate, anul trecut, în Japonia au scazut sub obiectiv, astfel încît succesul modelului March este și mai incert.

Versiunea inițiala a acestui automobil, lansata în 1982, a fost un pionier al clasei subcompacte, însa de la ultima sa remodelare au trecut zece ani și concurenții – Vitz/Yaris al firmei Toyota Motor și Fit/Jazz al companiei Honda Motor – domina deja piața.

Nissan și-a pus mari speranțe în noul model March, al carui preț de baza este de 1,095 milioane de yeni. „Am fixat un obiectiv ce prevede vînzarea a 8.000 de unitați pe luna, pe durata de viața a vehiculului, de patru-cinci ani, însa vînzarile din primul an ar trebui sa depașeasca 10.000 de unitați pe luna”, a declarat Kouji Hori, director în cadrul firmei nipone.

În Europa, unde Micra va fi lansata la începutul anului 2003, Nissan vizeaza sa vînda 160.000-170.000 unitați pe an.
(1 dolar = 133,88 yeni)

Sursa: www.mediafax.ro