Nissan ia 13,5 procente din Renault
Participarea este inferioara celei de 15% anunțate în octombrie, cînd cele doua companii au decis sa-și consolideze alianța, diferența fiind explicata de analiști prin deprecierea yenului și creșterea acțiunilor Renault.
Totodata, Nissan a indicat ca își pastreaza dreptul de a majora participarea pîna la 15% și ca va examina posibilitatea unei noi acțiuni în acest sens dupa închiderea exercițiului financiar curent și finalizarea previziunilor pentru perioada 2002-2003.
Tranzacția va fi supusa spre aprobare acționarilor Renault, care se vor reuni, joi, într-o adunare extraordinara. Daca va fi aprobata, operațiunea va fi realizata de subsidiara Nissan Finance și va viza 37,8 milioane de acțiuni Renault.
Prețul pentru majorarea de capital a fost stabilit, saptamîna trecuta, la 50,39 euro pe acțiune, în timp ce acțiunile Renault evoluau, în octombrie, în jurul a 33 de euro. Suma totala care va fi platita de Nissan va ajunge, astfel, la 1,904 miliarde de euro.
Acest preț a fost determinat pe baza unei medii ponderate a cotației acțiunilor Renault în cele douazeci de zile care au precedat o reuniune a Consiliului de Administrație al grupului, convocata la 20 martie pentru a aproba majorarea de capital.
Nissan a promis acționarilor ca marirea participarii Renault la capitalul sau va acoperi costul preluarii pachetului de 13,5%. În conformitate cu acordul din luna octombrie, Renault și-a majorat participarea la capitalul Nissan de la 36,8% la 44,4%, la 1 martie, operațiunea fiind în valoare de 215,9 miliarde de yeni (1,86 miliarde de euro).
Carlos Ghosn, directorul general al Nissan, a subliniat, în octombrie, ca participarea acestuia la capitalul partenerului sau francez este importanta pentru salariații constructorului nipon, doritori sa vada o consolidare a poziției deținute de societatea lor în alianța.
Acordul din octombrie mai stipula crearea unei societați de management care sa coordoneze strategia alianței și operațiunile comune.
Renault a cumparat un pachet de 36,8% din acțiunile Nissan în martie 1999. Constructorul auto nipon, aflat în dificultate la acea data, a devenit ulterior protagonistul unei restructurari model, care a inclus închiderea a cinci uzine, disponibilizarea a 21.000 de salariați, diminuarea numarului de furnizori.
Sursa: www.mediafax.ro